ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
ברוכים הבאים לגיהינום 

ברוכים הבאים לגיהינום

 
 
יוני שדמי

דיאבלו 2 מתיישב במלוא כובדו על בלוטת האדרנלין, ולוחץ

 
 
 
 
 
 
 
 
 
שלוש שנים של ציפייה. דיאבלו 2
 שלוש שנים של ציפייה. דיאבלו 2   
הכתבה התפרסמה במקומון ``העיר``

הסיפור של ``דיאבלו 2``, כנראה משחק המחשב הכי שווה שאפשר לקנות היום, הוא לפני הכל סיפורה של הטרנספורמציה שעברה על חברות משחקי המחשב בשנים האחרונות, שהפכו מחברות קטנות עם מנטליות של הגרסה הגיקית של האולד-בויז לתאגידי ענק נוטפי מזומנים.

"דיאבלו" הראשון היה להיט ענק של חברת ``בליזרד``, אחד מסדרה של בסט-סלרים שהחברה ניפקה בלי הכרה בסוף שנות ה90 ("סטארקראפט" המופתי, "וורקראפט" המצוין, ו-"וויקינגס" המוקדם יותר), וכמו כל משחק מחשב שרווחיו עוברים את קו המאה מיליון דולר, משחק המשך היה הכרח מבורך. אבל עם ההצלחה הגיעו הצרות, והמעבר מ"החברה של פול ומייקל", שמה המקורי של "בליזרד" שניתן לה בזמן שעבדו בה רק שני מייסדיה, לחברת ענק שמעסיקה יותר מ130 מעצבים, תכנתים ואנשי שיווק, התגלה ככאוב במיוחד.

"בליזרד" עברה בעלים, נקלעה לקשיים פיננסיים, נאבקה על חופש אמנותי עם "האבאס", הבעלים החדשים שלה, סבלה עזיבות של כמה מהארכיטקטים של דיאבלו המקורי, ולבסוף, לאחר יותר מעשר דחיות ועיכובים של מועד שיחרורו של מה שאמור להיות להיטה הגדול ביותר, פרסמה את "דיאבלו 2".
 
250 מיליון דולר לפחות. קסם ``חומת אש`` בדיאבלו 2
 250 מיליון דולר לפחות. קסם ``חומת אש`` בדיאבלו 2   
גם אם "דיאבלו 2" היה כישלון מוחלט (והוא לא), הוא כבר הוציא את "בליזרד" מהצרות הפיננסיות. עוד לפני שמישהו ראה שביב אחד מהמשחק הגמור, נרשמו ל"דיאבלו 2" 2 מיליון הזמנות מוקדמות.

במילים אחרות, לפי תחשיב של 50 דולר לחתיכה (ובמקומות מסוימים בעולם, בישראל למשל, המשחק יכול לעלות גם 60 דולר), "דיאבלו 2" הרוויח מאה מיליון דולר עוד לפני שיצא לשוק.

עלות הפקתו של המשחק, שבמונחים של משחקי מחשב נחשבת יקרה במיוחד, הייתה עשרה מיליון דולר, כולל חלק מהוצאות השיווק, סכום שהיה גורם למפיק ההוליוודי הממוצע לגחך בביטול.

האנאליסטים מדברים על רווחים גלובליים של יותר מ250 מיליון דולר, וזה עוד לפני שלוקחים בחשבון חולצות דיאבלו, צעצועי דיאבלו, כובעי דיאבלו ושאר מרצ`נדייזינג.

לצורך ההשוואה, "משימה בלתי אפשרית" הראשון הרוויח 181 מיליון דולר, "גריז" הרוויח 182 מיליון דולר, ו"אינדיאנה ג`ונס ומסע הצלב האחרון" הרוויח 197 מיליון דולר. לא בכדי תעשיית משחקי המחשב גורפת כבר היום יותר כסף מתעשיית הסרטים העולמית, והמגמה הזו רק מתחדדת.
 
סאדו-מאזוכיזם לעם. אמאזונית חביבה תוקפת את אוייבי הצדק והאור
 סאדו-מאזוכיזם לעם. אמאזונית חביבה תוקפת את אוייבי הצדק והאור   
"דיאבלו 2" הולך בדרכו הכבושה של "דיאבלו", שבתורו העתיק אלמנטים מטולקין, "מבוכים ודרקונים", אגדות גרמניות משלהי ימי הביניים, ומשחקי מחשב כמו "זלדה" הוותיק. הייחוד של משחקי "דיאבלו" מול משחקי ה"הבה נרביץ לדרקון" שקדמו להם, הוא שבניגוד לאותם משחקים, "דיאבלו" כולל מינימום של התעסקות בסטטיסטיקות סבוכות, חישובי פגיעה מתמטיים, משחקי אופי מורכבים ושכל מסובך.

במקום זאת, "דיאבלו 2" פשוט לוחץ ולוחץ על בלוטת האדרנלין באחורי המוח, עד לקרצ`אנדו סקסואלי כמעט בניצחון הסופי של השלב על תיפלץ גיהינום עצום ממדים, כשלאחריו השחקן נותר המום, מאושר, עיניו נוצצות וגופו רפוי ומרחף בעונג תשוש של פוסט-אקט.

בתחילת המשחק, בין קרב-ענק אחד למשנהו, מסתובב השחקן (ווריאנט כלשהו של לוחם, קוסם או בעל אוב) במיני לוקיישנס אקזוטיים, מקטקומבות דחוסות זומבים עד לערי אמזונות שנשלטות בידי שושלת של מלכות סאדו-מזוכיסטיות, מפוצץ אורקים, גובלינים ושדונים שתוקפים גלים גלים, ובאופן כללי נהנה מהחיים.

אבל ככל שמתקדמים במשחק, ככל שהמבוכים נעשים עמוקים יותר, האל-מתים חזקים יותר והעלילה סבוכה יותר, מתגלה כוחו האמיתי של המשחק.
 
 
 
אם בתחילה נמשכים ל"דיאבלו 2" פשוט בגלל האקשן האיכותי, כשהסיפור מעמיק מתגלה יכולתו הקסומה של המשחק להעביר בדיוק רב, עד כדי אשלייה של ריח חזק וברור של לפידים בוערים, אווירה ימי-ביניימית במובהק, או לפחות ימי הביניים כפי שהם משתקפים בתרבות הפופולארית בשנת 2000: קודרים מאוד, אכזריים, ומלאי פחדים נוצריים קמאיים.

הגשם השוטף שנדמה שלא נפסק לעולם, הקדרות הכללית של המסך, סרטי המעבר המבריקים, כולם משרים תחושה אחידה וברורה של ערב עמוק ודמדומים קודרים, שמחדדת את העור גם כשמשחקים בשבת בצהרים, בחדר מאוורר ושטוף אור.

והערה האחרונה: למרות הניסיונות הבאמת כנים של חברת באג, היבואנית של "דיאבלו 2", לאפשר גם לשחקנים ישראלים לטבוח בחברותא דרך האינטרנט, זה עדיין לא זה.

הדמויות מקרטעות, הקישור לרשת מתרסק, ורק לעיתים נדירות באמת מרגישים את תחושת הביחד שנוצרת ממשחק משותף אונליין כהלכתו. ובכל זאת, ולו רק בגלל גודלו האפי של המשחק שמבטיח מאות שעות משחק בפוטנציה, "דיאבלו 2" שווה כל שקל.

הכתבה התפרסמה במקומון ``העיר``
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by