ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
הייטק וטכנולוגיה 
מסתמן: אלו הם 10 הטרנדים חמים בפרסום דיגיטלי לשנת 2017 

מסתמן: אלו הם 10 הטרנדים חמים בפרסום דיגיטלי לשנת 2017

 
הייטק וטכנולוגיה |
 

2017 מסתמנת כשנה מרתקת בתחום הפירסום הדיגיטלי, במהלכה אמורות פייסבוק, גוגל וסנאפצ'ט להתנגח ראש בראש במאבק על ליבו של הצרכן ועל כיסו של המפרסם. אז מה צפוי לנו בשוק הפרסום הדיגיטלי השנה? הנה עשרת הטרנדים הבולטים.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אנשים עם סמארטפון
 אנשים עם סמארטפון   צילום: פוטוליה 
 
 

פרסום דיגיטלי הוא המנוע של האינטרנט. מרבית התכנים (כמו זה שאתם קוראים עכשיו) ממומן על ידי פרסום באתר, אם כזה שמחבר את המפרסם לפלטפורמה בצורה ערכית וקרובה כמו תוכן ממומן, או כמו מרבית הפרסום אונליין, שנעשה באופן אוטומטי על גבי פלטרפורמות דיגיטליות עוצמתיות. אז מה צפוי לנו בשוק הפרסום הדיגיטלי השנה? איתי איתני, סמנכ"ל תפעול בברייטקום המתמחה בתחום הפרסום הדיגיטלי, שוטח את עשרת הטרנדים הבולטים בתחום השנה בטור מיוחד. מוכנים? אנחנו מתחילים:

 

 

1. פרסום דיגיטלי הוא המנוע של האינטרנט

 

מרבית התכנים (כמו זה שאתם קוראים עכשיו) ממומן על ידי פרסום באתר, אם כזה שמחבר את המפרסם לפלטפורמה בצורה ערכית וקרובה כמו תוכן ממומן, או כמו מרבית הפרסום אונליין, שנעשה באופן אוטומטי על גבי פלטרפורמות דיגיטליות עוצמתיות. אז מה צפוי לנו בשוק הפרסום הדיגיטלי השנה? הנה עשרת הטרנדים הבולטים.

 

 
איתי איתני, סמנכל תפעול ברייטקום
 איתי איתני, סמנכל תפעול ברייטקום   צילום: יח"צ 
 

2. שליטה טובה יותר בתופעת ה- Ad Fraud


Chatbots - התחליף הוירטואלי לתקשורת אנושית, היווה את אחת התופעות המדוברות של השנה שעברה. על אף שהמהפיכה מספקת פתרונות מהירים ויעילים, היא הביאה איתה גם השלכות לא חיוביות. כיוון שאותם ה"בוטים" יכולים לחקות התנהגות גולשים, יש מי שמשתמש בהם לדמות פעילות צפייה והקלקה. הונאה כזו מעוותת את התמונה האמיתית של תעבורת הרשת. בעלי אתרים אינם יכולים להסתמך על הנתונים שבידיהם כדי לפעול לצורך שיפור האתר, ומפרסמים משלמים על צפיות שלא בוצעו על ידי בני אדם. בוטים מיושמים להונאות אחרות, כגון שכפול תוכן מאתרים אמיתיים ואיסוף מודיעין עסקי, כל אלה פוגעים פגיעה חמורה באקו-סיסטם של תעשיית האד-טק וגורמים לנזק של מיליוני דולרים. אבל בד בבד, תעשיית האד טק מפתחת שיטות ויכולות מתקדמות להתמודד עם התופעה ולמזער את הפגיעות של הבוטים. בחברות כמו ברייטקום, מרבית התנועה שעוברת במערכת (עשרות מליוני צפיות ביום) נסרקת על מנת לאתר אנומליות בטראפיק ותוכן לא ראוי והסרתו בזמן אמת. שוק חברות התוכנה שנלחמות בבעיה צומחות בקצב מסחרר וב-2017 השימוש בהן הופך להיות הסטנדרט של כל מי שפועל בתחום.

 

3. הדואופול גוגל - פייסבוק יאותגר


פייסבוק וגוגל שולטות כיום ב- 80 אחוזים משוק הפרסום הדיגיטלי. תעשיית האד-טק למעשה מתרחשת ב20 האחוזים הנותרים (אל דאגה, עדיין מדובר בשוק שמגלגל מיליארדי דולרים בשנה). למרות שבמידה רבה, אין ברירה, כוחות השוק לא אוהבים חוסר בתחרות וכמיטב יכולתם מנסים לאמץ אלטרנטיבות. לראייה טכנולוגיית ה- Header bidding (המאפשרת למפרסמים ורוכשי מדיה להתחרות על המדיה באופן שווה ושקוף לכולם) אומצה באופן מהיר ומאסיבי על ידי בעלי אתרים. גם מערכת ה"דאבל קליק" (DFP מערכת הגשת פרסומות של גוגל) הולכת לקבל 'פייט' חזק מחוץ לשווקים האוהדים שלה, אנגליה וארה"ב. שוק שיש לשים לב אליו השנה, הוא דווקא השוק הגרמני, שבו צפויים האתרים הגדולים לנטוש את ה- DFP, ובעקבותיו צפויים גם אתרים גדולים אחרים בצרפת, איטליה וספרד להצטרף למגמה זו. הדואופול הוא אמנם "גדול מכדי ליפול" אבל אלטרנטיבות מאומצות בשמחה, כך שיותר ויותר אתרי תוכן גדולים ירצו להפחית את התלות בו

 

 
מארק צוקרברג מחייך כל הדרך אל הבנק
 מארק צוקרברג מחייך כל הדרך אל הבנק   צילום: פייסבוק 
 
 

4. שחקנית חדשה בזירה


עוד אתגר לדואופול בא מכיוון מי שרוצה להיות הפלטפורמה השלישית הגדולה. סנאפצ'ט שהונפקה ב-2017 מעוררת עניין עצום. היא הכריזה על רכישת חברת האד-טק Flite. ופורמט פרסומות הווידאו האנכי שלה (שמותאם לאופן ההחזקה של המובייל) הופך לפופולארי יותר ויותר.

 

5. עולם הביג דאטה הופך לויזאולי


עבור משווקים, המידע הוא הבסיס להחלטות עסקיות ואחרות. אנו זקוקים למידע כמותי שיגיד לנו מי קונה מה, מתי, למה ומה המסר האפקטיבי ביותר עבור הגולשים. כתוצאה מהנהירה אחרי הדאטה, נוצרה כמות עצומה של מידע. כמות גדולה מדי באופן שמקשה על הסקת מסקנות. המוח שלנו לא בנוי לעבד כמויות עצומות של נתונים מספריים גולמיים דרך מליוני שורות אקסל. אבל ב-2017, הטכנולוגיה סוף סוף מדביקה את הקצב בכל הנוגע ל"פרשנות" בניתוח המידע בצורת כלים ויזואליים בשוק להמחשת המידע, וצפויה עלייה גדולה בשימוש במידע דרך כלים ויזואלים.

 

 
סנאפצ'ט הונפקה לפי שווי של 24 מיליארד דולר
 סנאפצ'ט הונפקה לפי שווי של 24 מיליארד דולר    צילום: נענע10 
 

6. פרסום Native ('פרסום טבעי' - משולב תוכן/חוויה) יגיע לשיאו


פרסומות 'נייטיב' (פרסומות שמוצבות כחלק מהתוכן, ולפיכך פחות מפריעות לגולשים) ימשיכו לצמוח ויהפכו ליותר משמעותיות באתרים הגדולים. פרסום 'נייטיב' הוא אחד הטרנדים הישנים ברשימה. מותגים השתמשו בו במשך שנים בחיפוש אחר דרך קלה להשיג נראות טבעית. אבל פרסום 'נייטיב' מתנדנד כלפי מעלה ; בעוד צרכנים ממשיכים לגנות או להתנגד למרבית צורות הפרסום הקונבנציונליות, פרסום 'נייטיב' הופך לדרך חמקמקה, אך אפקטיבית, לתפוס את תשומת ליבם. יותר ויותר מותגים או אתרי תוכן גדולים, שסירבו בעבר להציע פרסום 'נייטיב', מציעים אותו היום במספר דרכים.

 

7. מדיה פרוגרמטית


פרסום פרוגרמטי מתייחס לטכנולוגיית פרסום בזמן אמת המאפשרת לאתרים ולמפרסמים להשתתף בזירת מסחר 'בורסאית'. לאחר הגדרת הפרמטרים והיעדים, הם יכולים למכור ולקנות שטחי פרסום במאות אתרים כדי להגיע לקהל יעד מטורגט כשאלפי שינויים והתאמות נעשות בכל שנייה. אין ספק ש - 2017 תהיה השנה שבה כל מי שעדיין לא שם, יעלה סוף סוף על הרכבת הפרוגרמטית, אשר תביא לצמיחת ספקי הטכנולוגיה בתחום. בהתאמה, משווקים ימשיכו לנוע לכיוון פרוגרמטי כי זה תחום מדיד יותר ומדוייק יותר מבחינת הגעה לצופה הסצפציפי (בשונה מחיתוך ברמת בקהל).

 

 

8. טלוויזיה פרוגרמטית

תמשיך להיות מורכבת וסבוכה עקב ריבוי הפלטפרומות, אבל הטכנולוגיה של עולם האד-טק והקהל של עולם הטלוויזיה יהיו חייבים להיפגש ומיזמים בתחום צוברים תאוצה.

 

 

9. סוכנויות פרסום ימשיכו להתקיים ואף לשגשג


לצד השיח על המותגים הגדולים שמוותרים על סוכנויות הפרסום ובמקום זאת שוכרים מומחים שמריצים קמפיינים דיגיטליים מתוך החברה, נראה כי סוכנויות לא נעלמות וממשיכות לשגשג. פלטפורמת [m]Platform של WPPשהושקה לאחרונה היא דוגמא טובה לכך. על ידי שילוב נכסי מידע, תובנות וניתוחים, WPP הופכים את הסוכנויות שלהם אף לדביקות יותר עבור הלקוחות. הרציונל? קשה לעזוב כשאתה עמוק בפנים.

 

10. שווקים חדשים מאתגרים את הדומיננטיות של צפון אמריקה


בשורה נוספת תהיה בגזרת שוק האסיה-פסיפיק שהשנה צפוי לראשונה לגבור על שוק צפון אמריקה, ולהיות הגדול ביותר בהיקף ההוצאה הדיגיטלית על פרסום עם קרוב ל-60 מיליארד דולר - הוצאה מוערכת ב-2017.

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by