ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
הייטק וטכנולוגיה 
האקזיט הגדול בתולדות ישראל: אינטל רוכשת את מובילאיי ב-15 מיליארד דולרים 

האקזיט הגדול בתולדות ישראל: אינטל רוכשת את מובילאיי ב-15 מיליארד דולרים

 
הייטק וטכנולוגיה |
 

במה שאמורה להיות העסקה הגדולה ביותר בתולדות ההייטק הישראלי, אינטל מכריזה היום(ב') על רכישת החברה הישראלית מובילאיי המפתחת מערכות שליטה ובקרה לרכב בסכום שיא

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

הישג לשוק ההייטק הישראלי: אינטל העולמית הכריזה היום (ב') כי תרכוש את מניות חברת מובילאיי, בעיסקה ששוייה מוערך בלא פחות מ-15 מיליארד דולרים.

 

טרם פתיחת המסחר בוול סטריט, בעקבות הדיווח, מניית מובילאיי מזנקת בניו יורק ב-30% טרום מסחר. הסיפור דלף לראשונה בשעות הבוקר המאוחרות ודווח תחילה על ידי "דה מרקר".

 

בהודעה רישמית לתקשורת נאמר כי "על פי ההסכם (שנחתם היום), חברת בת של אינטל תפנה בהצעה לרכישת כל המניות, המונפקות והנפרעות, של מובילאיי במחיר של 63.54 דולר למנייה במזומן, המשקף שווי הון עצמי של כ- 15.3 מיליארד דולר, ושווי חברה של כ- 14.7 מיליארד דולר".

 

>> לכתבות נוספות בנושא

אני רובוט: מתי ניתן למכוניות לנהוג בשבילנו?

פרסום ראשון: המדינה תקצה 60 מיליון שקלים לאמצעי בטיחות ברכב

מי התעשר מההנפקה של מובילאיי ב-2014?

 

עוד דווח בהודעה לתקשורת כי אינטל מקימה למעשה חטיבה בינלאומית משותפת לנהיגה אוטונומית, שתכלול את קבוצת הנהיגה האוטונומית של מובילאיי ואינטל - כשבסיס משרדיה נקבע בישראל. בראש הפעילות הזו יעמוד פרופ׳ אמנון שעשוע, מייסד-שותף, יושב ראש וה-CTO של מובילאיי. החטיבה תתמוך בתוכניות הייצור הקיימות של שתי החברות ועתידה להתבסס על היחסים הקיימים עם יצרני רכב (OEM), ספקיהם ושותפים בתחום המוליכים-למחצה במטרה לפתח מערכות עזר מתקדמות לנהג, רכבים אוטונומיים ברמה גבוהה ותוכניות לרכבים אוטונומיים לחלוטין. סמנכ״ל בכיר באינטל, דאג דיוויס (Doug Davis) יהיה אחראי על ההתקשרות בין החטיבה לקבוצות העסקיות האחרות של אינטל וידווח לפרופ׳ שעשוע לאחר סגירת העסקה.

 

"״רכישה זו היא צעד גדול הן בעבור בעלי המניות שלנו, והן עבור תעשיית הרכב והצרכנים״ אומר בריאן קרזניץ , מנכ״ל אינטל. ״מובילאיי מביאה את יכולת הראייה הממוחשבת הטובה ביותר בתעשיית הרכב בנוסף למומנטום החזק שלה בשוק יצרניות הרכב וספקיהן. יחד, נוכל להאיץ את עתיד הנהיגה האוטונומית בביצועים משופרים של פתרונות ענן-לרכב בעלות פחותה ליצרניות הרכב״.

 

מובילאיי הישראלית היא יצרנית ומפתחת מערכות בטיחות מתקדמות לרכב, שהונפקה בשנת 2014 בוול סטריט בשווי הקרוב ל-8 מיליארד דולר, ומאז טיפסה לשווי שיא של 10 מיליארד דולרים. החברה החלה דרכה עם מערכת המתריעה לנהג כשהוא סוטה מנתיב הנסיעה או מתקרב מדי להולכי רגל ולכלי רכב אחרים - ועברה בשנים האחרונות לפיתוח רכב אוטונומי שכלל לא זקוק לנהג.

 

במהלך השנים האחרונות אינטל ומובילאיי עבדו בשותפות אסטרטגית צמודה, שאחד משיאיה הגיע בקיץ האחרון עת השתיים חתמו על הסכם ביחד עם יצרנית הרכבים B.M.W על שיתוף פעולה שמטרתו "ייצור רכב אוטונומי עבור החברה עד שנת 2021".

 

 

מההסכם שהתגבש עם BMW עולה, כי המרוויחה הגדולה היתה דווקא אינטל. כאמור, לאחר שנדמה כי ענקית השבבים פיספסה את שוק המובייל, החברה לא נותרה שאננה להתפתחויות בתחום הרכבים האוטונמים - ונראה שהיא מעוניינת לתקוע שם יתד. אז אמר מנכ"ל אינטל בריאון קרזניץ, כי "השותפות בין BMW, אינטל ומובילאיי תסייע לנו לממש במהירות את החזון שלנו להמציא מחדש את חוויית הנהיגה".


כץ ידרוש, נתניהו התקשר

 

שר התחבורה, ישראל כץ, הגיב: "אני מברך את אינטל ומובילאיי על העיסקה ההסטורית ששמה את ישראל במרכז הבמה של פיתוח הרכב האוטונומי ובמניעת תאונות דרכים. נמשיך להוביל את המדינה להפיכתה לראש חץ לתחבורה עתידנית, ולשימוש בטכנולוגיות למניעת תאונות דרכים. אדרוש ששר האוצר ישקיע את תקבולי המיסים מהעיסקה ההיסטורית הזאת במלחמה בתאונות הדרכים ובהנגשת מערכות מצילות חיים לכל נהגי ישראל".

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר לזיו אבירם, מנכ"ל מובילאיי, ובירך אותו. על פי ההודעה לעיתונות של ראש הממשלה, אבירם הבטיח כי מרכז הפעילות של החברה יישאר בישראל, החברה תקים בארץ מרכז פיתוח עולמי ותקבל אחריות על כלל הפעילות הבינלאומית של המכונית האוטונומית מטעם אינטל.

 

 
מימין לשמאל: אמנון שעשוע ממייסדי מובילאיי, בריאן בריאן קרזניץ מנכ"ל אינטל העולמית
 מימין לשמאל: אמנון שעשוע ממייסדי מובילאיי, בריאן בריאן קרזניץ מנכ"ל אינטל העולמית   צילום: יח"צ אינטל 
 

העשור הנוכחי לא היטיב עם אינטל. מי שעמדה בעבר בחוד החנית של תעשיית השבבים, מצאה עצמה נדחקת לצד עקב שורת החלטות קצרות רואי. החברה הימרה בענק על שוק המיחשוב האישי לעומת זה של המובייל, הימור שהוכיח עצמו ככישלון מהדהד. בשנים האחרונות ראתה החברה כיצד יצרנית השבבים המתחרה קוואלקום נושפת בעורפה, מה שהוביל את אינטל בנסיונות לחפש אפיקי צמיחה חדשים.

 

המהלך הזה מגיע לאחר שבנובמבר האחרון הכריזה החברה כי תשקיע רבע מיליארד דולר בפיתוח מכוניות אוטונומיות בשנתיים הקרובות. קרזניץ' אמר אז: "תעשיית הרכב נמצאת כיום על סף שינוי גדול, שיכלול דרישות חסרות תקדים של מחשוב, נתונים וקישוריות, וההשקעות יתמקדו בטכנולוגיות חדשניות ופורצות דרך בתחומים אלה ותחומים נוספים כגון בינה מלאכותית, למידת מכונה, סייבר, בטיחות ועוד".


"העולם כיום מונע על ידי נפט. נסו לנהוג במכונית של היום ללא מוצרים מבוססי נפט - וכנראה לא תגיעו רחוק. אפשר לומר שהמוצרים המבוססים על שימוש בתזקיקי נפט הם טכנולוגיית המפתח שמעצבות את עולם הרכב שאנו מכירים כיום. אבל כל זה עומד להשתנות. כשמדובר במכונית של העתיד ובחוויות נהיגה אוטומטית, דאטה הם "הנפט" החדש. כשם שהנפט שינה את עולמנו במאה השנים האחרונות, דאטה הם הגורם שצפוי לשנות את עולמנו במשך מאה השנים הבאות - ומעבר לכך.

 
אינטל: הפעילות של מובילאיי תשאר בישראל
 אינטל: הפעילות של מובילאיי תשאר בישראל   צילום: GettyImages/אימג'בנק 
 
 

"אני חושבים שאנו חיים כיום בעולם שמוצף בנתונים, אך היקף הנתונים שאנו מייצרים היום קטן מאוד לעומת העתיד. בשנת 2016, האדם הממוצע מייצר 650 מ"ב של נתונים ביום באמצעות שימוש במחשבים, טלפונים ניידים, מוצרי מחשוב לבישים ועוד. תחזיות מלמדות כי בשנת 2020 האדם הממוצע יפיק 1.5 ג'יגה של נתונים ליום. זהו גידול מרשים של 200 אחוז בתוך פחות מארבע שנים. אבל הנתון הזה מחוויר לעומת מה שאנחנו עומדים לראות בכלי רכב אוטונומי. כל רכב אוטונומי ייצר כ-4,000 ג"ב - או 4 טרה-בייט - של נתונים מדי יום. כל מכונית אוטונומית תפיק את מקבילת הנתונים של כמעט 3,000 אנשים. בשקלול של מספר המכוניות על הכביש, אם מעריכים שמדובר במיליון מכוניות בעולם - המשמעות היא שנהיגה אוטומטית תייצר נתונים של 3 מיליארד בני אדם".

 

"אך זה לא מספיק רק לאסוף דאטה; אנו צריכים להפוך נתונים לתובנות כדי לקבל את הערך המלא שלהם. כדי לעשות זאת דרושים פתרון מחשוב מקצה לקצה - מהמכונית דרך הרשת לענן - וקישוריות חזקה. כשמדובר בעתיד התחבורה, המחויבות של אינטל לשותפיה, לתעשייה ולעולם היא להוביל שינוי בעולם המחשוב, לספק פתרונות חדשים ולהאיץ את תחום הנהיגה האוטונומית", דברי קרזניץ'.

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by