ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
הייטק וטכנולוגיה 
ארבעה דברים שצריך לחשוב עליהם כשבונים מכשירים חכמים ומחוברים 

ארבעה דברים שצריך לחשוב עליהם כשבונים מכשירים חכמים ומחוברים

 
הייטק וטכנולוגיה |
 

איך מייצרים אפליקציה מנצחת למוצר חכם? טור מיוחד של רוברט פרישקו, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של קבוצת זמינגו

 
 
 
 
 
 
 
 
 
איך בונים אפליקציה מנצחת?
 איך בונים אפליקציה מנצחת?   צילום: fotolia 
 
 

כדי לייצר הצלחה בעולמות של מוצר שעובד יחד, ובאופן בלתי נפרד מאפליקציה, צריך הבנה מוצרית בעולם המובייל - להבין למה היוזרים מצפים, איפה ואיך פותרים כאבים, איך עונים על מקרי בוחן שונים ואיך מגדירים הצלחה.

 

בואו נצא מנקודת הנחה שאתם חברה שבונה ומוכרת מוצר פיזי. זו יכולה להיות מכונת קפה, שואב אבק, פעמון לדלת, עדנית לצמחים שלכם או אפילו צמיד ריצה. מעבר לפיתוח של המוצר עצמו ועל כל מימדיו, אתם תפתחו אפליקציית מובייל שתשמש את הלקוחות שלכם בהפעלת המוצר. אבל אפליקציה לדבר שאתם בונים, לא מתחילה ונגמרת ככלי התממשקות גרידא ויכולים להיות לה פונקציות נוספות רבות שיכולות לשדרג את היכולות של המכשיר עצמו, שיכולות להעצים את חוויית המשתמש, ואולי חשוב מכל- הן תאפשרנה לכם להבין את הלקוחות שלכם וכך גם למקסם את החזר ההשקעה המצטבר.

 

הנה ארבע נקודות שאתם רוצים לקחת בחשבון אם אתם בונים את המוצר שלכם מאפס או שאתם משדרגים את המוצר הקיים שלכם והופכים אותו לחכם:

 

אפליקציה כהארכה לתוכנה


הטלפון הנייד של הלקוחות שלכם יכול לשמש כהרחבה של המוצר שלכם. הטלפון מלא בסנסורים כמו GPS, ג׳יירוסקופ, אקסלרומטר, חיישן קירבה, מיקרופונים ומצלמות. האם לקחתם בחשבון את הרכיבים והיכולות שהם מאפשרים בבניית המוצר והאפליקציה שלכם? ניקח לדוגמה מוצר שמתחבר למזגנים והופך אותם לחכמים- במצב כזה דרך האפליקציה שלכם, המזגן של הלקוחות שלכם יכול לדעת האם הם קרובים הביתה בסוף יום עבודה, על מנת להידלק בטמפרטורה הנכונה בזמן המתאים. אם תחברו אותו ללוח השנה או לאפליקציית מזג אוויר, הוא גם ידע אם חורף או קיץ, וכמובן ידע להיכבות כשאין אף אחד בבית.

 

 
האפליקציה שלכם היא לא אי בודד
 האפליקציה שלכם היא לא אי בודד   צילום: fotolia 
 

מדידות חדשות


אם חשבתם שאתם חברת מוצר ושאתם מוכרים את המוצר עם האפליקציה ותו לא, אולי כדאי להרחיב את היריעה. קחו חברה כמו נספרסו. חברה שמייצרת קפה, קפסולות קפה ומכונות קפה. ברגע שחיברתם בין המוצרים האלה לאפליקציה שנמצאת על הטלפון של הלקוחות שלכם, אתם פתאום יודעים כמה כל אחד מהם מזמין בדיוק, אתם יודעים לחבר בין שם מלא, כתובת וטעם הקפה שהם אוהבים, אתם יודעים את תדירות הקנייה, את כתובת המגורים ועוד הרבה מאד מידע וכבר לא צריכים לעשות בירור רק אצל הספקים. פתאום יש לכם לקוחות פרטיים שלכם ויש לכם הכרות אינטימית איתם. אתם יכולים אפילו לשלוח להם מתנה ביום ההולדת. האם אתם יודעים למדוד את כל המידע הזה, האם נערכתם ברמת שירות הלקוחות שלכם, האם חשבתם על כל מדדי ההצלחה שאתם רוצים למדוד שכל הסנסורים שבטלפון יכולים לאפשר לכם, האם בניתם פאנלים Funnels שימקסמו את המכירות שלכם? להבנת כל המידע הזה יהיו השפעות ישירות על העסק שלכם. למשל, הבנה אם באזור מסוים במדינה יש יותר או פחות דרישה למוצר שלכם תגרום לכם להבין איפה לשים את הכסף על פרסום ולעשות ריטרגטינג טוב יותר. לבטח תוכלו להציע ללקוחות מוצרים או שירותים שקודם לא חשבתם עליהם, או שלא הייתם בטוחים שכדאי לכם להציע. אפליקציה אינה רק כלי ממשק, היא פתח ליכולות של המכשיר שיש לכל לקוח שלכם בכיס.

 

 
סיימתם לפתח אפליקציה? העבודה שלכם רק מתחילה
 סיימתם לפתח אפליקציה? העבודה שלכם רק מתחילה   צילום: fotolia 
 
 

פידבק


תתכוננו להרבה פידבק. ולעבודה. אם חשבתם שפיתוח אפליקציית מובייל למוצר שלכם מסתיימת אחרי שהשקתם את המוצר כדאי שתחשבו מסלול מחדש. אפליקציות של הדברים (AOT), מייצרות המון דאטה והלקוחות שלכם יתנו לכם המון פידבק על הכאבים שלהם, של מה הם רוצים ומה הם צריכים ומה היה נחמד אם היה מתווסף. תראו את זה ככה- האפליקציה של הדבר שלכם צריכה להיות במצב של בטא תמידי.

 

 

מודל עסקי חדש


אם פעם חברות היו מוכרות מוצר באופן ישיר או רק דרך ספקים, היום חברות יכולות לקבל מידע באופן ישיר מהסנסורים שבמוצרים, מהאפליקציות וכמובן מהלקוחות עצמם. אתם רוצים לשאול את עצמכם אם בהינתן כל אלו אתם מוכרים מוצר או או מוכרים שירות. ואולי, רק אולי, אתם בכלל חברה שמוכרת את הביג דאטה שלה. תארו לכם שאתם מייצרים צמיד חכם, שעוזר ללקוחות שלכם להוריד את מחיר הביטוח הרפואי שלהם, או שאולי אתם חברה שמייצרת סנסור אבטחה לבית שעוזר להגביר מכירות של ביטוח נגד גנבות. במקרים כאלה, המוצר שבניתם הוא רק הרגל בדלת, המודל העסקי מצוי בהזדמנות שנמצאת מאחורי הדלת הזו.

 

 

 
רוברט פרישקו, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של קבוצת זמינגו
 רוברט פרישקו, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של קבוצת זמינגו   צילום: יח"צ 
 

הכותב הוא סמנכ"ל הפיתוח העסקי של קבוצת זמינגו, מפתחת טכנולוגיות ל- AoT.

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by