ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
אפליקציות 
מכשף מסלול מחדש: מייסד Waze מסמן גם באילו דרכים החברה לא תסע 

מכשף מסלול מחדש: מייסד Waze מסמן גם באילו דרכים החברה לא תסע

 
אפליקציות |
 

במפגש העיתונאים הראשון מאז אקזיט מיליארד הדולר של Waze חשף נועם ברדין מספרים בהווה, תוכניות לעתיד ואת התשובה לשאלה מה אנו עושים קודם: מד"א או דיווח ל-Waze

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

קשה לחשוב על עוד המון אפליקציות ושירותים מבוססי רשת, שהצליחו להכות שורשים כה חזקים בחיי היום יום שלנו - כמו Waze. מי בכלל זוכר שהחברה נולדה לפני כמעט 11 שנים, תחילה כפרוייקט קהילתי למיפוי כבישי ארץ ישראל - מעיין רוח נגדית שיצאה כנגד תוכנות כמו Igo שדרשו מאות ואלפי שקלים עבור המפות שלהן. מאז חלפו מספר שנים ולפחות מיליארד דולרים שהועברו מיד ליד באחד האקזיטים הגדולים במחוזותינו.

 

לעוד כתבות בנושא:

"המקור": הנהגים שנעלמו ממפת ההצלחה של Waze

בעקבות טעות עובד ב-Waze: פקקים בדרך לירושלים

מייסד waze מגלה: "נפתלי בנט היה מועמד לתפקיד המנכ"ל"

 

אם תחשבו על זה רגע לעומק, תגלו כי Waze לא רק מדווחת על התנועה וממפה לכם מסלולי נסיעה, אלא פשוטו כמשמעו שולטת בתנועת האזרחים ברחבי המדינה, בתוך הערים שלנו. חישבו כמה כוח נתון בידיה של חברה מסחרית שכזו.

 

בשבועיים האחרונים זכינו למספר הדגמות חיות לכמות הכח הנתון בידי מי שיכול לנתב את תנועת התושבים. בצירוף מקרים ומה שתואר כטעות אנוש - דיווחה החברה על שלושה עומסים שלא היו ולמעשה ניתבה תנועה לכבישים אחרים. אחת מאותן הטעויות גרמה גם לפקק ענק לאחר שבחברה סימנו את כביש מס' 1 בין ירושלים לתל אביב כחסום והפנו את הנוסעים לכביש 443.

 

 
נועם ברדין, סגן נשיא בגוגל ומייסד Waze
 נועם ברדין, סגן נשיא בגוגל ומייסד Waze   צילום: יח"צ 
 

"מה שקרה בכביש מספר 1 היה ארוע שנגרם מטעות אנוש" אמר נועם ברדין, אחד ממייסדי Waze המשמש כיום גם כסמנכ"ל בגוגל העולמית, במהלך מפגש עיתונאים נדיר שנערך השבוע. ברדין אמנם סירב להרחיב על התקלה אך הוסיף כי "מהרגע שגילינו, התקלה נפתרה תוך דקות".

 

במהלך מפגש העיתונאים, ככול הנראה הראשון מאז אקזיט מיליארד הדולרים המדובר, חשף ברדין נתונים מעניינים על פעילות החברה בארץ ובעולם מהם עולה כי לחברה יש 80 מיליון משתמשים פעילים ברחבי העולם, מתוכם כ-2.7 מיליון רק בישראל. עוד חשף ברדין כי מדי חודש מדווחים באפליקציה קרוב ל-1.2 מיליון ארועים בכבישי ישראל, וכי עידכוני תאונות דרכים מדווחים בממוצע, בין 10-15% מהר יותר לאפליקציה מאשר בערוצי התקשורת הרגילים (מסתבר שאנחנו כבר לא מתקשרים קודם כל ל-100 או 101). כחלק משת״פ בין Waze ומד״א, בחברה מספרים כי מד״א שילחה אמבולנסים אל מעל ל-300 תאונות שדווחו ב-Waze.

 

אז היכן ממוקמים השווקים הגדולים של החברה בעולם? ובכן נראה שלפי הנתונים שקיבלנו הרי אלו נמצאים בארה"ב ובברזיל - כשתושבי סאו פאולו מהווים את ריכוז התושבים הגדול ביותר בעיר אחת בעולם, המשתמשים באפליקציה. עוד שווקים גדולים עבור החברה הם הפיליפינים וצרפת - השוק הגדול ביותר באירופה. מנגד ברדין מסמן את גרמניה, דרום קוריאה, סין ויפן כמדינות ובהם נסיונות החדירה של החברה סומנו ככישלון.

 

 
Waze: כמעט שלושה מיליון משתמשים פעילים בישראל
 Waze: כמעט שלושה מיליון משתמשים פעילים בישראל   צילום: יח"צ, עיבוד תמונה 
 
 

אז מה היתה הסיבה הרישמית למפגש הזה? ובכן, נראה שבחברה מנסים לתת פוש נוסף לשירות שיתוף הנסיעות שלהם, Waze Carpool, שהושק לפני קרוב לשנתיים אך נראה כי לא ממש הצליח להתרומם. לטובת מי שלא מכיר נספר כי "השירות הזה משדך בין אנשים הנוסעים במסלולים דומים ומתאם ביניהם נסיעה משותפת. נהגים המעוניינים להציע נסיעות יכולים לעשות זאת דרך אפליקציית Waze ונוסעים המעוניינים להצטרף לנסיעה יכולים לעשות זאת דרך אפליקציית הנוסע Waze Rider". השירות הזה זמין כיום בכל רחבי ישראל וגם באזור מפרץ סן פרנסיסקו, קליפורניה.

 

לא קשה להבין מדוע בחברה מנסים לדחוף בחברה שוב את ה-Carpool. רגע לפני עידן המכונית האוטונומית, פלאטפורמת היסעים היא מצרך מבוקש. ולמרות הדמיון, בחברה מבקשים להמנע מהשוואות לשרות המוצע על ידי UBER ו-Lyft בטענה כי לא מדובר בשירות היסעים של ממש, כי אם באופציה לניצול מקסימלי של המשאבים העומדים לרשות הנהג, קרי מספר המושבים ברכב - באותו האופן שבו אנשים משכירים את דירותיהם ב-airbnb כשהם לא נמצאים בביתם.

 

למרות שבחברה מנסים לצייר את השירות כסוג של מהפיכה שתוביל להורדת מספר הרכבים בכבישים, הרי שברגע של גילוי לב, ברדין מספר כי הם מודעים לכך שמדובר ב"שינוי התנהגות של צרכנים" אתגר שברדין מוסיף ואומר "לא ברור אם נצליח. זו חוויה חברתית ותרבותית שדורשת הסתגלות".

 

 

לאורך כל השיחה הזו, קשה להתעלם מהחשיבות שיש לישראל בחברה ובפיתוח חזון החברה העתידי. ברדין סיפר לנוכחים כי לאחר הרכישה על ידי גוגל, לא הוטלו על Waze מגבלות מיוחדות: "התמזל מזלנו שגוגל רכשה אותנו" הוא משתף. "נשארנו עצמאיים בתוך החברה. אין לנו כמעט מגבלות, נשאר לנו חופש הפעולה ונתנו לנו מקום לשמר את מה שהיה ולצמוח. האתגר שלנו הוא פשוט לשמר את אווירת הסטארטאפ שלנו בתוך גוגל", אומר ברדין.

 

לחברה כיום 320 עובדים ברחבי העולם, כשאחוז גדול מתוך אלו, כ-200 עובדים, יושבים כאן, בישראל. יתרה מכך, ברדין חושף כי בימים אלו החברה מגדילה את מצבת כח האדם שלה בעולם, ומתכננת להעסיק כ-120 עובדים נוספים עד סוף 2017, כשמתוכם כ-50 בישראל (בעיקר מהנדסים).

 

אם כבר בתוכניות לעתיד החברה עסקינן, הרי שנראה שבחברה לא מתכננים להיכנס בצורה ישירה אל שוק הרכבים החכמים - לפחות לא בדמות מערכת הפעלה ייעודית. "אנחנו לא מחפשים להכנס לשוק הרכב כמערכת הפעלה. בעוד שבשוק המובייל מדובר על מאות אלפי משתמשים חדשים ביום, המספרים שיגיעו מעולם הרכב יהיו קטנים משמעותית", הוא אומר, כשהוא מציין את מה שכולנו כבר יודעים - והוא שהדור הצעיר רוכש פחות ופחות מכוניות ומעדיף ולהסתמך על שירותי היסעים. לפי ברדין, נוכחות Waze בשוק הרכב תתמקד בעיקר בשתי מערכות - Ford SDL ו-Android Auto - באמצעות התחברות לתצוגת המסך ברכב. גם הממשק הזה מפותח גם בישראל.

 

 
""אנחנו לא מחפשים להכנס לשוק הרכב כמערכת הפעלה"
 ""אנחנו לא מחפשים להכנס לשוק הרכב כמערכת הפעלה"   צילום: יח"צWaze 
 

עוד פיתוח ישראלי, שמנוסה כאן בחיפה כחלק מפיילוט עולמי שנערך בעוד שלוש ערים נוספות, הוא ה-Waze Beacons. פתרון בעלות אפקטיבית, המאפשר ניווט רגיל מתחת לקרקע. על פי החברה מדובר על התקן מבוסס RF שעלות ייצורו דולרים בודדים ואשר מיועד למנהרות ארוכות.

 

"אנחנו נשארים רק בתוך הנהיגה ואנחנו רוצים להיכנס לשם כמה שיותר עמוק" אמר ברדין. "המטרה שלנו היא לדעת כל מה שקורה בכבישים ולשלוט בכל הנעשה בעולם הזה. חווית הוויז היא מהרגע שאתם נכנסים לרכב עד הרגע שאתם מסיימים נהיגה".

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by