ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
הייטק וטכנולוגיה 
ההספדים היו מוקדמים: "הדסקטופ חי ובועט גם בדור המילניום" 

ההספדים היו מוקדמים: "הדסקטופ חי ובועט גם בדור המילניום"

 
הייטק וטכנולוגיה |
 

ההספדים היו מוקדמים: "הדסקטופ חי ובועט גם בדור המילניום". אין ספק שהמובייל הופך לכלי העיקרי בו אנו צורכים מידע כיום, אך מבט מדוקדק בנתונים - חושף מציאות מעט יותר מורכבת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
המילאניאלים מכורים לסמארטפון
 המילאניאלים מכורים לסמארטפון   צילום: fotlia 
 
 

נדמה שדור המילניום (Y) נשען יותר ויותר על המכשירים הניידים על מנת לגלוש באינטרנט. לא חייבים מחקרים בשביל לראות את זה - מספיק רק להסתכל סביב. וכן, למי שתהה המחקר מאשש את ההנחה שבאותה קבוצת גיל, שבהכללה נעה מגילאי 18-35, תדירות הגלישה ברשת דרך מובייל גדולה עד פי שלושה מהשימוש שנעשה על גבי הדסקטופ (מחשבים ניידים ונייחים). יחד עם זאת, בדיקה מדוקדקת של הנתונים מייצרת תובנות אמיתיות וישימות המייצרות תמונה אמיתית יותר של המידע הזה. נדמה שאנחנו בדור מעבר, והתנהגות הדור הראשון שנולד לתוך עולם דיגיטלי מורכבת יותר מהעדפה ברורה בכל מצב לפלטפורמה מסויימת. איך בדיוק הם גולשים במובייל, ומתי? האם טאבלט וסמארטפון הם אותה החיה? וגם - ואיזה פרסום עובד טוב יותר ? טור מיוחד של גלי ארנון, מנכ"לית ברייטקום (Brightcom)

 

 

ComScore מצאו כי למרות שבדור המילניום אחד, מכל חמישה כבר לא משתמשים בדסקטופ, הרי שמרבית משתמשי המילניום עדיין מחשיבים את עצמם כמשתמשים חוצי-פלטפורמות ולא משתמשים בלעדיים במובייל. מהנתונים הללו עולה כי למרות שהגלישה בדסקטופ נמצאת במגמת ירידה, הרי שהפלטפורמה עדיין רלוונטית בכל הנוגע ליעדים של גיימינג ווידאו. כמו כן, בולטת העובדה שדור המילניום דווקא מבלה זמן ממושך יותר בתוך אתרים כאשר הגלישה היא מהדסקטופ. חיזוק נוזף לנתונים הללו מגיע גם מכיוונה של דלוייט. מהמחקר שלה עולה כי דור המילניום מעדיף לעתים קרובות את הדסקטופ על פני המובייל בהיבט של חוויות הצפייה, בדגש על גלישה שכוללות צפייה בתכנים ארוכים ותוכן גיימינג באונליין.

 
הגיימרים עוברים מהשוליים למרכז
 הגיימרים עוברים מהשוליים למרכז   צילום: מיקרוסופט 
 

אופייה הממושך יותר של התנהגות הגלישה דרך הדסקטופ, מוביל לכך שבכל הקשור להכנסות מפרסום, הרי שזו עדיין הפלטפורמה הרווחית ביותר להכנסות ממודעות. עם זאת, למרות הנתונים הללו, יש לומר שהמגמה צפוייה להשתנות בשנים הקרובות. בקרב הדמוגרפיה המדוברת, הפרסום במובייל צובר תאוצה. סימנים לכך ניתן לראות בנתוני ה- Engagement (מעורבות הגולש). מודעות דיספליי (באנרים ומודעות טקסט באתרים ואפליקציות) עובדות כמעט פי עשרה טוב יותר בנייד לעומת הדסקטופ. לגבי שיעורי צפייה במודעות וידאו, אלה שנצפו במכשירים ניידים זכו ל- 74 אחוזי צפייה בקרב דור המילניום, בעוד אלה שנצפו בדסקטופ הגיעו רק ל- 67 אחוזים.

 

הנתונים המעורבים הללו מאששים את ההנחה כי על אף שהמובייל הוא העתיד, הוא לא יכול להחליף לגמרי את הדסקטופ. הפלטפורומות יתקיימו אחת לצד השניה ויתנו מענה לשימושים שונים, זאת, במיוחד לאור העובדה שדור המילניאלים החל לתפוס את מקומו בשוק העבודה.

 

המחקר שביצענו בחברה (המבוסס על מקורות חיצוניים ודאטה פנימי של ברייטקום) אף ייצר מסקנות בכל הקשור לאופי התכנים שמייצרים מעורבות בקרב המילניאלים. על פי דו"ח שערכה לאחרונה The Interactive Advertising Bureau) IAB), עולה כי בכל הנוגע לאורך הוידאו, דור המילניום מעדיף תכנים קצרים באורך של 10 שניות או פחות -  כיוון שהוא רגיש לעומס ואי סדר. עם זאת, מודעות המנסות לספק יותר מדי מידע בתוך כמה שניות עלולות לגרום לבלבול ולהפחית את יעילות המסר. משמע שגם בקרב דור המילניום, כשמדובר במודעות שמטרתן העברת מידע חדש או מורכב כדאי לקחת בחשבון וידאו של 30 שניות.

 

 
דור המילניום מעדיף תכנים קצרים באורך של 10 שניות או פחות
 דור המילניום מעדיף תכנים קצרים באורך של 10 שניות או פחות   צילום: fotolia 
 
 

קשה להתל בדור המילניום עם פיתיון קליקים (clickbait). בעידן שבו יש דרישה לסיפוקים מידיים, רמות הציפייה של המשתמשים עלו מאוד. אם הובטחה להם חוויית משתמש מדהימה ע"י קישורים לתמונות ממוזערות, תוכן או כותרות, אז צריך לספק את הסחורה. אחרת, הם יעזבו את האתר ולא יחזרו. "דור המילניום הוא קהל קשה, סלקטיבי. טווח הקשב שלהם מצומצם בהתחשב בכל התוכן באינטרנט אליו הם נחשפים. לכן, פרטים, איכות ודיוק הם בעלי חשיבות אדירה", אומר אורי אלרביב, מנכ"ל Literally Media. "בעלי אתרים צריכים לשים לב לאופן שבו נעשה שימוש בכותרות ותמונות ממוזערות בכל הפלטפורמות".

 

 
גלי ארנון, מנכלית ברייטקום
 גלי ארנון, מנכלית ברייטקום   צילום: יח"צ 
 

הטכנולוגיה תמשיך להתפתח, ודור המילניום ימשיך להסתגל אליה ולדרוש חידושים. מה שנותר זה לראות כיצד ההתנהגות וההעדפות הדיגיטליות של הדור הבא - דור הסנאפצ'ט יעצבו את הדסקטופ והמובייל בעתיד.

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by