ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
סייבר 
מחקר חדש מאשר את מה שכולם ידעו עליכם בפייסבוק: אתם כנראה מזוכיסטים 

מחקר חדש מאשר את מה שכולם ידעו עליכם בפייסבוק: אתם כנראה מזוכיסטים

 
סייבר |
 

כבר מזמן הבנו שפייסבוק לא בדיוק ממלא את חיינו באושר. כעת מסתבר שהצורך הבלתי נשלט לשתף כל פרט מחיינו עם היקום גובה מחיר כבד מאיתנו

 
 
 
 
 
 
 
 
 
פייסבוק
 פייסבוק   צילום: Getty Images 
 
 

סקר שערכה חברת אבטחת המידע קספרסקי מעלה שאלות רבות לגבי יחסי האהבה - שנאה שלנו עם המדיה החברתית ובעיקר על התלות והצורך שלנו לקבל אישורים וחיזוקים מאנשים אחרים. מהסקר, שנערך בקרב 16,750 משתמשים מרחבי העולם (כולל בישראל), עולה כי רוב הגולשים מרגישים דכאון או אכזבה כשאינם מקבלים את כמות הלייקים שציפו לה ו-42% אף מעידים כי הם חשים קנאה כאשר חברים מקבלים לייקים רבים יותר. נתון נוסף הבולט בסקר הוא הקנאה שחשים משתמשים כאשר הם נחשפים לחיים המרגשים של חבריהם ברשתות החברתיות. אז מה זה אומר עלינו? האם הפכנו לחברה של מכורים/בוססיביים לרשתות חברתיות שמבזבזים את ימיהם בחיפוש עקר אחר חיזוקים חיצוניים?

 

מהסקר עולה כי רוב האנשים (65%) משתמשים ברשתות חברתיות כדי לשמור על קשר עם חברים ומכרים, 60% נהנים לצפות בפוסטים משעשעים (60%). מהצד הפעיל יותר עולה כי 61% ציינו כי הקדישו זמן ניכר כדי להפוך את הפרופיל שלהם לחיובי ואטרקטיבי. 43% מהמשתמשים אף ציינו כי הם "טרודים" בהצגת הזמן ה"נפלא" שבילו בחופש - וזה נהייה רק יותר גרוע.

 

מסתבר שפייסבוק מובילה לחרדות קיומיות ועלייה במפלס הסטרס האישי של הגולשים, כש-72% מהמשתמשים מוטרדים מהפרסום שהופך לפולשני במיוחד. בקספקסקי מציינים כי "הסיבה לתסכול מגיעה ממקום עמוק יותר. על אף הרצון להרגיש טוב מהפעילות במדיה החברתית, כאשר אנשים חשופים כל העת לפוסטים חיוביים שמעלים חבריהם במהלך חופשות ואירועים אחרים, הם נותרים, לעיתים קרובות, עם תחושת דכדוך על כך שאנשים אחרים נהנים מהחיים יותר מהם". כדי לחזק את הטיעון הזה הם מציינים כי לפי הסקר 59% מהנסקרים חשו עצב כאשר ראו פוסטים של חברים ממסיבה אליה לא הוזמנו, ו-45% העידו כי לתמונות שהעלו חברים במהלך חופשות הייתה השפעה שלילית עליהם. ואם לא די בכך הרי שכ-37% הודו כי צפייה בפוסטים מרגשים שהעלו בעצמם בעבר הותירה אותם עם תחושה כי חייהם בעבר היו טובים יותר מהחיים בהווה.

 

 

 
מארק צוקרברג: לו דווקא יש סיבה לחייך
 מארק צוקרברג: לו דווקא יש סיבה לחייך   צילום: רויטרס 
 

"היחסים שלנו עם המדיה החברתית התפתחו למעגל אכזרי. אנו משתמשים בפלטפורמות החברתיות כדי לספר לחברינו על כל הדברים החיוביים שאנו עושים - כי זה גורם לנו להרגיש טוב", אמר יבגני צ'רשנב, ראש מדיה חברתית במעבדת קספרסקי. "אבל המציאות היא שכולם עושים את אותו הדבר, כך שכאשר אנו מתחברים למדיה החברתית, אנו מופגזים באינספור תמונות ופוסטים שהעלו חברים, והרושם הוא שהם נהנים מהחיים יותר מאיתנו. קל לראות מדוע אנשים נותרים עם תחושת דיכאון, ומדוע כל כך הרבה אנשים שוקלים לעזוב את המדיה החברתית לחלוטין. הקושי הוא שאנשים מרגישים לכודים מפני שרבים מהזיכרונות היקרים שלהם אוחסנו במדיה החברתית, והם אינם רוצים לאבד את הגישה אליהם".

 

אז מה עושים? ובכן, ההחלטה בידיכם. או שתננהלו בתבונה ותלמדו כי פייסבוק אינה החיים עצמם אלא רק החלון דרכו אתם בוחרים לשתף רגעים מסויימים מיומכם או שתתנתקו. שתי האופציות בללו אינן פשוטות, אך לפחות לגבי השנייה בחברה מציעים פיתרון חדש שאמור להיות מושק בחודשים הקרובים. בקספרסקי מספרים על פתרון חדש בשם FFForget. מדובר באפליקציה שמגבה את כל הזכרונות הדיגטילים שלכם מהרשתות החברתיות ומאפסנת אותם באופן מאובטח בענן. כאמור השירות עדיין לא זמין אך בחברה כבר פתחו הרשמה מוקדמת למעוניינים.

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by