ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
הייטק וטכנולוגיה 
מסכמים את 2016: "שוק האדטק העולמי נשלט על ידי הישראלים" 

מסכמים את 2016: "שוק האדטק העולמי נשלט על ידי הישראלים"

 
הייטק וטכנולוגיה |
 

על פי ההערכות קרוב ל-30% משוק האד-טק העולמי מנוהל על ידי חברות ישראליות. רגע לפני שאנחנו נפרדים משנת 2016, שלושה מנהלים בכירים של חברות אדטק מובילות כחול-לבן, מספרים על החדשנות שהם מביאים לשוק, על הפיתוחים האחרונים ועל השינויים שחלו בעולמות הפרסום

 
 
 
 
 
 
 
 
 
ענף ה-Ad-Tech נכבש על ידי ישראלים
 ענף ה-Ad-Tech נכבש על ידי ישראלים   צילום: fotolia 
 
 

שוק הפרסום העולמי עבר טלטלה משמעותית בעשור האחרון - החולשה הדרמטית באפיקי הפרסום המסורתיים, לצד צמיחה דרמטית באפיקים דיגיטאליים - מסושיאל, לוידאו ועד פרסום במנועי חיפוש ותוכן מקודם, הובילו לצמיחה של שחקנים מובילים חדשים בשוק העולמי ולבניית ענף חדש- Ad-Tech. מאחר והפרסום הדיגיטאלי החדש מבוסס על טכנולוגיה, הרי שישראל, שהיא מעצמה טכנולוגית, הצליחה לכבוש את ההובלה גם בתחום זה.

 

הפגשנו שלושה שחקנים ישראלים מובילים, על מנת לשפוך אור על התחום שהפך לאחד הצומחים בענף ההיי טק העולמי. גלי ארנון, מנכ"לית ברייטקום (Brightcom), פלאי בארי מייסד ומנכ"ל בידאלגו (Bidalgo) ועמרי ארגמן מייסד וסמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת moblin. כל אחת מהחברות הללו הביאה לענף פתרונות חדשניים ויצרה שינוי משמעותי בעולם הפרסום והשיווק הדיגיטאלי. בריאיון הם מספרים על החידושים בתחום, כל אחד מתחום התמחותו הייחודי, על שיתופי הפעולה עם ענקיות בינלאומיות ועל ענף אחד כחול לבן שעושה לישראל כבוד גדול בכל העולם.

 

 

תחום טכנולוגיות פרסום (Ad-Tech) הישראלי כולל לא מעט חברות, הוא נחשב בכל העולם לאחד הדומיננטיים והמשפיעים בעולמות השיווק אונליין. החברות הישראליות מתמקדות בין היתר בפילוח מדויק של קהל הגולשים הרלבנטי למותגים, הנגשת המסר בצורה יעילה והבאתו על גביי הפלטפורמה המתאימה ביותר לקהל היעד. בין אם מדובר בקידום מותג מוכר וגדול ובין אם בעסק קטן - ללקוחותיהם של ברייטקום, בידאלגו ו-moblin יש רצון אחד - להביא את המסר הפרסומי בצורה האפקטיבית ביותר.

 

השלושה מסבירים כי זו תעשייה שלמה שמבוססת על טכנולוגיה וחדשנות - שנחשבים לנקודות חוזקה של מדינת ישראל בצורה טבעית, מכיוון שהיזמות והדינאמיות זורמת בעורקיהם. "התעשייה מורכבת ממאות חברות ישראליות המתמחות בכל מה שקשור בטכנולוגיות פרסום שונות. מצד אחד, חברות שמתווכות בין מפרסמים לבעלי אתרים, ומצד שני חברות שנותנות פתרונות טכנולוגיים. לצדם גם פועלות חברות מבוססות אנליטיקה וביג דאטה", מסבירה גלי ארנון מנכ"לית ברייטקום. "ישראל היא ללא ספק מעצמת אונליין, אנחנו נחשבים לחלוצים בתחום הזה כבר מימיו הראשונים של הפרסום באינטרנט". קצב הגדילה של החברה שמנהלת ארנון מרשים. כיום היא חולשת על עשרה סניפים בכל העולם ומעסיקה מאות עובדים. הסניף הראשי כמובן ממוקם בישראל, הוא גם משמש כמרכז הפיתוח. אחרים נמצאים בארגנטינה, הודו, ארצות הברית ועוד.

 

 
גלי ארנון, מנכלית ברייטקום
 גלי ארנון, מנכלית ברייטקום   צילום: יח"צ 
 
 

מובילים את מהפכת הפרסום בווידאו


אין ספק שהחברות הישראליות יודעות לזהות הזדמנויות עסקיות משמעותיות. והפרסום הגלובאלי באינטרנט, כידוע, כבר בימיו הראשונים איפשר לחברות הישראליות חיבור עם המותגים הגדולים בעולם. "הדבר שהוביל אותנו מההתחלה זה הרצון להעניק פתרונות מגוונים לצרכים השיווקיים של המותגים הגדולים בעולם", מוסיפה ארנון.

 

חברת ברייטקום (Brightcom), לשעבר Ybrant Digital, פועלת בתחום האד-טק מעל ל-15 שנים, ונחשבת לאחת החלוצות הישראליות. החברה מתווכת בין בעלי אתרים למפרסמים ובזכות טכנולוגיית ה- Compass הייחודית שפיתחה, לוקחת חלק בעולם הפרסום הפרוגרמטי, "עולם שהתפתח ב- 5 שנים האחרונות, בו המפרסם לא מתקשר ישירות עם הצרכנים ומעלה קמפיין באתר, אלא כל התהליך של ניהול קמפיינים, מתבצע על ידי מערכות טכנולוגיות שמאפשרות למפרסם למצוא את קהל היעד שלו בצורה טובה יותר".

 

ענקיות כמו נייקי למשל, מוכנות לשלם הרבה יותר עבור קהל יעד מפולח. בעולם הפרסום הישן, החברות הגיעו לקהל גדול ורחב, מבלי יכולת אמיתית לפלח אותו. כך קורה, לדוגמא, במדיום הטלוויזיה היום. כשמותג כזה או אחר מפרסם תשדיר טלוויזיוני, הוא מוציא סכומי עתק על קידום מסר שמגיע לקהל הרחב, אך לאו דווקא לקהל הרלוונטי לעסק שלו. בעולם השיווק הפרוגרמטי, בעיקר באינטרנט, אותו מפרסם יכול למצוא את הקהל בפינצטה.

 

 
משרדי ברייטקום
 משרדי ברייטקום   צילום: יח"צ 
 

בעולמות האד-טק, המסר מועבר באמצעות הטכנולוגיות החדישות ביותר ואלה הרלוונטיות לקהל הלקוחות. כמו חברות ישראליות אחרות, גם חברת ברייטקום היתה בין הראשונות לזהות שפרסום בווידאו תופס את עיניו של הצרכן יותר מפרסום סטטי. בתוך כך, היא השיקה מוצר וידאו חדש. "פתרונות וידאו בצמיחה משמעותית. עד לשנת 2020, 80% מהתעבורה באינטרנט כבר תהיה תעבורת וידאו. כבר היום כולם יכולים לשים לב שבפיד בפייסבוק יש פרסום רב שמושתת על וידאו. זה התחום הכי צומח היום בתעשיית הפרסום, שכן הוא נחשב אפקטיבי מאוד ויוצר עניין בקרב הצרכנים", מוסיפה ארנון.

 

חוכמת הצרכנים


לצד הרצון להרוויח, וגם להרוויח טוב - המותגים מבינים כי הצרכנים היום חכמים מאוד, ולכן הם עובדים קשה על התאמת המסר האפקטיבי ביותר עבורם. "גם מבחינת חווית המשתמש, תחום האדטק שואף לייצר סביבה נעימה ללקוחות", מדגישה ארנון.

 

בעידן האדטק המפותח, כששני אנשים בעלי פרופילים שונים נכנסים לאתר מסוים הם לבטח יתקלו בפרסומות שונות. בעזרת ברייטקום לדוגמא, מותגים היום יודעים לפלח את קהל היעד שלהם בצורה עמוקה ולקטלג אותו בהתאם למספר מאפיינים- גיל, מין, עיסוק, תחביבים וכדומה. ברמה הטכנולוגית החיבור שנעשה במערכת של ברייטקום קורה בשברירי שנייה. שכן, על כל משתמש ברשת נאסף מידע רב. כך ,לדוגמא, אדם שנמנה עם חובבי רכבי יוקרה ייתקל בהכרח בפרסום מתאים של מותג יוקרה ולא ברכב משפחתי פשוט. החלוקה הברורה הזאת יוצרת לגולשים חוויה חיונית ברשת.

 

דבר מעניין נוסף יצר תחום האדטק. למעשה יתכן והוא שינה את הדרך שבה אנשים עושים עסקים בעולם. לפני כעשור, עולמות הפרסום כללו צוותי מכירות גדולים שסגרו עסקאות. היום, בשנת 2016 מעל ל-80% מסך העסקאות השיווקיות נעשות בצורה פרוגרמטית דרך מערכות מקוונות וללא מגע יד אדם, מה שמביא לדיוק רב ואפשרות למדוד ולשפר תוצאות בקמפיינים עתידיים. טכנולוגיות, כמו של ברייטקום, שפועלות מאחורי הקלעים מאפשרות זאת, ולא בכדי זכתה ברייטקום לאחרונה להכרה עולמית בתחרות הטכנולוגיה היוקרתית בארה"ב

Cynopsis Model D Awards כאחת מארבע הפיינליסטיות בקטגוריית Best Ad Tech Tool.

 

 

 

הישראלים מניעים את האינטרנט


כשרובנו גולשים באינטרנט, באחד מהאתרים האהובים עלינו אנחנו בדרך כלל לא מתעכבים על העניין המהותי של איך הדבר הנפלא הזה שנקרא אינטרנט ממשיך להתקיים. מה שרובנו לא מבינים זה שהכול עניין של כסף. התוכן שכולנו צורכים למעשה ברשת, כמעט באופן בלעדי, ממומן על ידי פרסומות. מה שמניע את האינטרנט זה הפרסום באינטרנט, ואם כבר פרסום - יש לעשות אותו על הצד הטוב והמתקדם ביותר.

 

בתוך כך, השחקניות הישראליות בענף מניעות את האקו סיסטם הזה, ומשפיעות על התוכן הפרסומי שמגיע למיליוני אנשים בעולם, שכן הנתון הבלתי נתפס כיום אומר ש-30% משוק הפרסום אונליין נמנה על חברות בעלות אוריינטציה ישראלית כלשהיא. "אנחנו עוד רחוקים ממיצוי הפוטנציאל בשוק", מציין מייסד ומנכ"ל חברת בידאלגו פלאי בארי. "התעשייה בה כולנו פועלים היא תעשייה שצומחת בקצב מפתיע. ואנחנו שמחים להוביל אותה".

 

בידאלגו היא חברת טכנולוגיה שמתעסקת בפרסום אונליין ומובייל. החברה נוסדה בשנת 2010, ומעסיקה כיום 60 עובדים בישראל ובסן פרנסיסקו. החברה מתרחבת ובקרב תפתח סניף נוסף. ועל פי תחזיות פנימיות צופה גדילה של 50% בעובדי החברה עד סוף שנת 2017.


בארי: "בסופו של דבר, העניין המרכזי הוא האנשים. החברות הישראליות וכל מי שפועל בהם נחושים לייצר ערך בעולם הפרסום. בעזרת אנשים טובים אנחנו מייצרים פתרונות טכנולוגיים ומביאים מוצרים ייחודיים".

 

 
פלאי בארי, מנכל בידאלגו
 פלאי בארי, מנכל בידאלגו   צילום: יח"צ 
 

אלגוריתמים מתקדמים


בארי יודע על מה הוא מדבר. עובדי חברת בידאלגו עסוקים בכל זמן נתון בשיפור ושדרוג האלגוריתמים במערכת הפרסום של החברה, ובפתרונות מבוססי ביג דאטה ואנליטיקות מתקדמות

 

החברה מתגאה בכך שהיא שותפה עסקית של פייסבוק, אינסטגרם, ולאחרונה גם פינטרסט. בפועל, החברה מציע ללקוחותיה תוכנה כשירות Saas, למעשה מערכת מתקדמת להרצת קמפיינים פרסומיים לחברות מובייל ואונליין. במקביל למערכת המתוחכמת, היא מספקת גם שירותי פרסום, שיווק וקריאייטיב מתקדמים לחברות אלו ע"י מומחיה החברה עצמם. על פי נתוניה 80% מהפעילות קשורה לפרסום במובייל.

 

"מה שיפה זה שבמרוצת השנים, חברות ישראליות פיתחו שיטות ויכולות מדידה מתקדמות. אנחנו משפרים את המערכת והאלגוריתמיקה שלנו ודואגים שתקציב הפרסום של המפרסמים ינוצל במקומות בהם הם יראו את החזר ההשקעה שלהם". לבידאלגו מערכת פרסום חכמה עם פרמטרים משתנים שמראים למפרסם איך לנהל קמפיינים אפקטיביים, באמצעות תוכן נכון, אופטימיזציה מלאה ועוד. "הכול מבוסס על דאטה ואלגוריתם חכם שיודע להביא ללקוחות שלנו את התוצאות הכי טובות", מוסיף ואומר בארי.

 

חברים משכבר הימים


חוט השני המקשר בין הדרג הניהולי בחברות הפרסום הטכנולוגיות כיום הוא הניסיון בענף הפרסום המסורתי. ארנון מנכ"לית ברייטקום עברה בדרכה בחברת 888 שהייתה מהחלוצות בתחום השיווק אונליין, מסבירה: "כל חבריי הטובים שעבדו איתי שם, היום מובילים כל מיני מיזמים בתעשיית הדיגיטל".


ויש דברים בגו, גם בארי מנכ"ל בידלאגו הוא בוגר 888. "התחלתי בחברה כסטודנט כג'וניור אקאונט מנג'ר והגעתי לצוות בניית מדיה בשוק בארה"ב, שם נחשפתי לראשונה לפרסום אונליין, ולמדתי איך אפשר להוציא דולר על פרסום ולדאוג שאותו דולר יניב לך שני דולרים". והשנים עשו את שלהן, הניסיון והוותק כאמור הביאו אותו ליצור חיבורים עם שותפים אסטרטגיים ולהציב את ישראל על המפה. "החיבור עם פייסבוק וחברות נוספות מתבטא גם ברמה הטכנולוגית. אנחנו מחוברים ישירות למערכות ה- API שלהם". כמו כן, כל פיצ'ר חדש שפייסבוק מוציאה לשוק, בידלאגו הישראלית מתנסה בו לפני כולם. לאחרונה, בכנס שותפים שערכה פייסבוק בסן פרנסיסקו, הציג דיוויד פישר, בכיר בפייסבוק ובנו של סטנלי פישר, סיפור הצלחה עבור אחד מלקוחותיה הגדולים של פייסבוק, שהובל באמצעות המערכת המתקדמת של בידאלגו, עדות נוספת לחיבור החזק של החברה עם השותפה האמריקאית הגדולה.

 

 

הווידאו פה כדי להישאר


גם בארי מציין את המעבר החד לפרסום באמצעות ווידאו. "על פי כל הנתונים - יש מעבר חזק מפרסום סטטי לתוך עולם הווידאו. אנחנו מכירים חברות ש-100% מהפרסום שלהם מבוסס היום על תוכן ווידאו".


אבל זה לא השינוי היחיד, תחום האדטק דינאמי והחוכמה היא לעקוב אחרי השינויים. "למזלנו אנחנו יודעים להגיב בצורה מהירה לשינויי השוק. ולעזור ללקוחות שלנו לבצע את המעבר מתוכן ספציפי אחד לתוכן אחר ומבוקש, ואף להשיג תוצאות טובות יותר בהשוואה למתחרים. אנחנו מדברים הרבה על טכנולוגיה, אבל הכול בסוף מתחיל מאנשים. זאת תעשייה מדהימה והיא מרכזת בתוכה את הכול- יכולות טכנולוגיות מתקדמות, דאטה, בידינג וארט. אנחנו כל הזמן מחפשים לגדול בתוך העולם המדהים הזה להוביל ולהיות בשפיץ של הטכנולוגיה", מוסיף בארי.


מעטפת שלמה של פתרונות


ואם כבר עוסקים בהובלה, עמרי ארגמן, מייסד וסמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת moblin, הוא דוגמא נוספת למי שמוביל את הענף למקום טוב. ארגמן וחברתו הינם ממובילי מהפכת השיווק הסלולרי בישראל ובעולם. עוד לפני עידן הסמארטפונים, זיהה ארגמן את פוטנציאל ההכנסות מהמובייל, וייסד בשנת 2007 יחד עם שני שותפים, עופר איתן וניב שרוני, את סוכנות הפרסום הסלולרית-דיגיטלית הראשונה בישראל ומהראשונות בעולם.

 

 

פעילות החברה בישראל כוללת מעטפה שלמה של אסטרטגיה, טכנולוגיות ומדיה, ובעולם מספקת החברה פלטפורמה להפצת אפליקציות תחת המותג סקיפר (Skipper). "לשמחתנו אנחנו עובדים עם המותגים והמפרסמים הגדולים בישראל, ביניהם נסטלה, סלקום, סופר פארם, רכבת ישראל, חוגלה, מיקרוסופט ישראל, לאומי קארד, ובעולם אנחנו מספקים שירותים למותגים המובילים ולחברות האפליקציות הגדולות, ביניהן אי ביי, פרוקטר אנד גמבל העולמית, Poker Stars, Com2Us ועוד", מציין ארגמן.

 

החברה, למעשה, החלה דרכה כסטארט-אפ המספק פתרונות של הורדת תוכן מהאינטרנט לסלולר, עוד בימי הרינגטונים - שירות שהופעל בתשלום דרך המפעילות הסלולריות. בשיאה, עבדה moblin עם יותר מ- 200 מפעילים סלולריים ב-60 מדינות, והייתה זרוע הסלולר של זכיינית ערוץ 2 רשת במשך 3 שנים, וזה עוד לפני מהפכת הסמארטפונים.

 

ייאמר לזכותה, החברה הייתה הראשונה לזהות את האבולוציה של עולם המובייל, על כל שלביה, עוד לפני שיצירת כסף מאפליקציות הפך לדבר שבשגרה. עם הותק וניסיון רב השנים שלו בעולם השיווק הסלולרי, לימים הפכה moblin, כאמור, מסטארט-אפ קטן שנותן שירותי הורדת תוכן מהווב לסלולר, לחברה הגדולה ביותר בישראל לפיתוח אפליקציות למותגים הגדולים, ומשם לחברת פרסום הסלולר הגדולה בישראל ומהמובילות בעולם. לחברה יש כיום שני סניפים - בהרצליה ובסינגפור.

 

 
עמרי ארגמן, moblin
 עמרי ארגמן, moblin   צילום: יח"צ 
 

הגבולות מטשטשים


ארגמן סבור שהגבולות בין השיווק המסורתי ושיווק באמצעות הטכנולוגיה טושטשו ויטושטשו עוד יותר. "כל מותג מבין שאחד הדברים המשמעותיים עבורו זה להבין מה השווי של הצרכן, זאת אומרת - כמה שווה לו להשקיע בפרסום כדי להביא אליו את המשתמש, מה תדירות הקנייה של המשתמש, אם הוא קונה באופליין ובאונליין ואיך הוא תופש את המותג".


"הצרכן מצדו רוצה לראות פרסום ממוקד ופרסונלי", מוסיף, "לכן, הדרישות בשוק הפרסום השתנו בהתאם. תפקידי השיווק אצל המותגים השתנו לגמרי. היום אלה תפקידים שמשלבים בין תחומים רבים, מי שעוסק בפרסום אונליין צריך להבין עולמות מגוונים ומערכות שלמות". ופה נכנסת moblin לתמונה. על מנת להקל על החברות היא מביאה סל שלם של פתרונות ובהתאם לצורך.


ארגמן: "הארגונים עוברים היום שינוי מאוד גדול. זה הרבה מעבר לניתוב תקציב פרסום בדיגיטל, אלא, זה קורה בליבה של העסקים. כל המותגים עוברים ויעברו טרנספורמציה דיגיטלית בשנים האחרונות והקרובות ויאמצו את הפתרונות הדיגיטאליים שיביאו את המסר שלהם לאנשים הנכונים".

 

 
משרדי moblin
 משרדי moblin   צילום: יח"צ 
 

בימים אלה השיקה החברה את המוצר סקיפר (Skipper) - פלטפורמה טכנולוגית עשירה. מוצר שמתעתד לשנות את אופן הפצת אפליקציות של חברות בכל העולם. הפלטפורמה מחוברת למאות רשתות ופלטפורמות פרסום, חוסכת זמן יקר למשווק האפליקציה ופועלת על בסיס יעדים שקבועים מראש עם מנוע KPI's יעודי. "במשך השנתיים האחרונות פתחנו את המוצר, בהשקעה של מיליוני שקלים. וזה בדיוק חלק מההבנה של החברות הישראליות את השוק וגיבוש פתרונות מתאימים", מוסיף ארגמן. moblin מכניסה היום עשרות מיליוני שקלים ונמצאת בצמיחה מתמדת.

 

גם מחויבות זה שם המשחק


אפליקציית סופר פארם שפיתחה ומשווקת החברה הוכרזה כאפליקציה הפופולארית בישראל. עם למעלה מ-2 מיליון הורדות. ארגמן מאמין ש"מחויבות ההנהלה והצוות השיווקי בסופר פארם הביא להצלחת המהלך". ארגמן: "מעבר לפתרונות הטכנולוגיים המתקדמים מצד חברות פרסום כמונו, ישנה חשיבות עליונה במחויבות טוטאלית של המותגים להצלחת הפרסום המקוון בתצורותיו השונות. משמעות הדבר היא שהמותג עונה על הצורך של לקוחותיו - והרי שזה בדיוק כל מה שחברות הפרסום רוצות לעשות".


כשבוחנים את ההכנסות העצומות של חברות כמו גוגל ופייסבוק, ניתן לראות עד כמה שוק הפרסום החדש הוא הדבר הגדול ביותר שיש היום בעולמות ההיי-טק. מאות חברות פועלות בתחום ומפתחות את הטכנולוגיה שתנסה "לפצח" את המודל הקיים ולייצר ערך חדש ללקוחותיהם. השחקנים הישראלים בתחום, שהיו מהראשונים לזהות את הפוטנציאל העצום בתחום, כבר מותירים חותם משמעותי שקשה להתעלם ממנו.

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by