ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
סלולר 
הדו"ח שאפל, סמסונג ו-LG לא היו רוצים שתראו : מה התקלות הכי נפוצות בסמארטפונים שלכם? 

הדו"ח שאפל, סמסונג ו-LG לא היו רוצים שתראו : מה התקלות הכי נפוצות בסמארטפונים שלכם?

 
סלולר |
 

אחרי שנה סוערת בשוק הסלולאר שעמדה בסימן תקלות, החלטנו לחקור קצת ולנסות לגלות מה התקלות הכי נפוצות במכשירים שלכם. הנה הרשימה המלאה, ושלא תגידו שלא הזהרנו אתכם

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מה התקלות הכי נפוצות בסמארטפונים שלכם?
 מה התקלות הכי נפוצות בסמארטפונים שלכם?   צילום: fotolia 
 
 

בקיץ האחרון הושק בישראל מיזם  חדש בשם MOBILAB.  לטובת מי שלא מכיר נספר כי מדובר בפלטפורמת הזמנת תיקון לסמארטפונים לכל מקום בלחיצת כפתור באפליקציה או באתר.  כן, בדיוק כמו הזמנת מונית בגט טקסי, או הזמנת פיצה דרך האפליקציה של דומינוס פיצה, בחברה מציעים שירות המחבר אוטומטית בין לקוחות לטכנאי סמארטפונים מוסמכים בזמן אמת - כשהטכנאי יגיע אליכם למשרד או לבית ויתקן את המכשיר במקום.

 

המיזם החל את דרכו במוחו הקודח של היזם כפיר מימון בחדר השינה בישוב קהילתי קטן בדרום הארץ בעקבות חוויה לא טובה שהייתה לו מתיקון הסלולארי האישי שלו. מימון מספר כי למרות שהיה לו "שירות VIP "אצל המפעיל הסלולארי שלו, מה שהקנה לו איסוף והחזרה על ידי שליח שמשאיר אצלו נייד חלופי, הרי שהוא בכל זאת נותר למשך מספר ימים ללא הסמארטפון שלו. מכאן נולד הרעיון של טכנאי שמגיע עד הבית בלחיצת כפתור.

 

via GIPHY

 

 

הלקוח הישראלי לא בדיוק ידוע כאחד שאוהב להמתין, לכן הקונספט של החברה מתאים כמו כפפה לאופי המקומי ולמציאות בהם לאנשים אין תמיד זמן מיותר לפנות עבור הגעה עצמית למעבדת שירות. מימון מספר כי מובילאב מחזיקה עשרות טכנאים ( או כמו שהם מכנים אותם "מובי-טק") בכל רחבי הארץ, כשהחברה שולטת בכל תהליך הגיוס: מהמיון הקפדני ועד הכשרת הטכנאים עצמה. עוד טוענים שם כי מבין כל המועמדים בממוצע רק  10% עוברים את תהליך הגיוס עד סופו.

 

אז איך השירות הזה עובד בעצם? ובכן החברה מתחזקת אפליקציה ואתר, כשכל מה שנותר ללקוח לעשות הוא להזמין טכנאי. השירות זמין בשלב הזה בחלקים נרחבים בארץ דוגמת: תל-אביב יפו, רמת-גן, גבעתיים, בני-ברק ,ראשון- לציון, פתח - תקווה, הרצליה, רמת השרון, אירפורט- סיטי, דימונה, ירוחם , באר שבע , רשפון, חיפה, חולון, בת-ים, אזור, בית-דגן, רמת-השרון, הוד-השרון, רעננה, כפר-סבא, יהוד, אור-יהודה, סביון, קרית-אונו, כפר-אז"ר, אשדוד ובהמשך יורחב לשאר חלקי הארץ. על פי מימון משך ההמתנה נע בין רבע שעה לשעה כשזמן תיקון התקלה בממוצע עומד על כחצי שעה.לגבי המחיר- בחברה מיידעים את הלקוח בעלות תיקון התקלה עוד בשלב ההזמנה.

 

באילו תקלות אתם מטפלים?
"בתקלות מסך שבור/אינו מגיב, סוללה, טעינה, מכשיר שאינו נדלק ונזקי מים" אומר מימון. אנו מטפלים במכשירי Samsung, LG ו-Apple ב-on demand.

 

האם יש מכשירים שאתם לא מטפלים בהם?

"לגבי מכשירים אחרים, ניתן להתקשר אלינו ונוכל להזמין חלפים למכשירים שונים אבל זה יקח יותר זמן ולא אפשרי דרך האפליקציה".

 

ומה קורה ומדובר התקלה שהטכנאי לא מסוגל להתמודד עמה?
"הלקוח לא יחוייב".

 

איפה אתם רואים את MOBILAB בחמש השנים הקרובות?​
"אנחנו מקווים להגיע לפריסה ארצית ועולמית" אומר מימון. "בתקווה שכל אדם שיצתרך תיקון לסמארטפון ידע ללחוץ על הכפתור באפליקציה ובאתר ולקבל את השירות הכי טוב בחינם בכל מקום שהוא נמצא".

 

לפני סיום ביקשנו ממימון לדעת מהם התקלות הפופולאריות בכל מכשיר. להפתעתנו, במובילאב סיפקו לנו רשימה מפורטת, שבחלקה הפתיעה אותנו, המפרטת את הבעיות הנפוצות בדגמי היצרניות הגדולות, אשר טכנאי החברה נתקלים בהם. בחברה מציינים כי האנומליות והתקלות המפורטות כאן מתרחשות בשימוש הגיוני וסביר וללא כל סימן מקדים ברובן שאותו יכול המשתמש למנוע ומוגדרות כאפדמיות.

 

 

 
צוות מובילאב( כפיר מימון שני משמאל)
 צוות מובילאב( כפיר מימון שני משמאל)   צילום: יח"צ 
 
 

אז אחרי ההקדמה הזו בואו לגלות באילו "מחלות" נגוע הסמארטפון שלכם. מוכנים? אנחנו מתחילים:

 

Apple

 

 

  • דגמי האייפון-  5/5S/5C

1. מכשירי אייפון בסדרת אייפון 5 בעלי אנומליית טעינה אשר מקורה בשימוש במטען ו/או כבל שאינו מקורי או שאינו בעל תקןMFi . תקן זה בא להגדיל את עצה האביזרים מצעד יצרניות צד 3 תוך כדי שמירה על הסטנדרטים של אפל וללא חשש לנזק למכשירייה. אנומליית טעינה זו באה לידי ביטוי באחוזי סוללה שאינם יציבים (עולים ויורדים) סוללה 30% וכאשר מחברים לטעינה קופצת ל-60%, טלפון כבוי לא מצליח להיטען וכו'. מקורה של תקלה זו הוא ברכיב המתח של המכשירים ונדרש בהחלפתו.


2. למעלה מ-70% מהמקרים נגרמים כתוצאה משימוש באביזרים שאינם בקריטריונים שמפורטים או עקב משמעת טעינה לקויה (אי שמירה על מחזורי טעינה תקינים וכו') מחזור טעינה הוא פריקת הסוללה עד לאפס אחוז והיכבות המכשיר > טעינה חוזרת עד לטעינה מלאה, קרי 100% ופריקה.


3. לחצנים - לחצני המכשיר פשוט מתפרקים מבפנים עקב בלאי ואינם מגיבים.

 

 
iPhone 5C
 iPhone 5C   צילום: reuters 
 

 

  • דגמי האייפון- 6/6 plus

1. ה-Bendgate אשר עיקרו הוא התעקמות גופי המכשירים בכיסם של לקוחות אשר הלינו על עמידותו של המכשיר. מבחני כיפוף שבוצעו לדגמים אלו על ידי גורמים מוסמכים הראו שגופי האייפון 6 ו-6 פלוס בשנת ייצור מסויימת מתכופפים בקלות ואינם עמידים כפי סמארטפונים מובילים מטעם יצרניות אחרות או אפילו מדגמו הקודם שמביתה עצמה.


2. פרט לליקוי הויזואלי תופעה זו גרמה לשני רכיבים (שבבים) בלוח המכשיר לזוז ממקומם, רכיבים אלו גרמו לבעיית טאצ' אשר תפקד בצורה לקוייה ולא יציבה.

 

3.אפל, באמצעות החברות שבעלות הרשיונות* השונים הכריזה על ריקול לדגמי אייפון 6 פלוס בלבד עקב בעיות סוללה ותציע החלפה ומחיר מסובסד להחלפת המכשיר הקיים בחדש למכשירים שאינם באחריות.


 
מבחן הכיפוף של ה-iPhone 6 Plus
 מבחן הכיפוף של ה-iPhone 6 Plus   צילום: צילום מסך - 
 

 

  • אייפון 6S
לדגם זה אנומליית סוללה הגורמת למכשיר להכבה אף שלא פרקה לחלוטין (מכונה ברשת תופעת ה-30%) מקורה של אנומלייה זו הוא במנת ייצור של סוללות שאינה תקינה. אנומליה זו הוכרה על ידי אפל וזו הכריזה על ריקול באמצעות בעלות הרשיונות בארץ כל משתמש רשאי להזין את המספר הסידורי באתר של אפל העולמי ולבדוק זכאותו לתוכנית החלפת הסוללה.


מכשירים מתוצרת LG


  • מכשיר מדגם LG G3

למכשיר זה אנומליית שלג במסך התצוגה שמתרחשת לסירוגין ומשביתה את השימוש במכשיר בהתרחשות התופעה. מקורה של אנומליה זו הינה במעבד המכשיר ואינה ניתנת לתיקון.

  • מכשיר מדגם LG G4
מכשיר זה בעל אנומליית bootloop שבאה לידי ביטוי בכך שמופיע הלוגו שלLG על גבי המסך וחוזר חלילה. המכשיר לא נדלק ולא מגיע למערכת ההפעלה. מקור התקלה הוא במעבד ולא ניתן לתיקון אלא בהחלפת לוח האם כולו.  חברתLG באמצעות בעלת הרשיון בארץ (רונלייט) הכריזה על ריקול אשר עיקרו הוא תוכנית החלפת הלוחות אם של המכשירים.

 
LG G4
 LG G4   צילום: צילום מסך 
 

 

  • מכשיר מדגם LG G5

 

מכשיר זה סובל מכשלים מבניים בגופו אשר עיקרן בעיצובו המודולורי. סדקים בחלקו התחתון של המכשיר באזור שבו מתחברים המודולים ועדשת מצלמה אחורית מתנפצת הן הבעיות הנפוצות והעיקריות שעליהן דיווחו משתמשים בארץ ובחו"ל.

 

 

מכשירים מתוצרת סמסונג

 

 

  • Samsung S3
  1. מכשיר זה סובל מתקלת המוות הפתאומי אשר משביתה את המכשיר לאלתר, מקורה ברכיב הפלאש של המכשיר וגורמת לאובדן נתונים מלא.
  2. שקע טעינה שנשחק או נשבר עקב בלאי, תופעה זו מצריכה הלחמה ואינה ניתנת לתיקון בבית הלקוח. המשתמש נוטה להשליך את תופעה זו על הסוללה או המסך.
  • Samsung S4
שקע טעינה של המכשיר כמו בדגמו הקודם נשחק עקב בלאי ונזק חיצוני ודורש החלפה של שקע הטעינה שכאן, אפשרית בבית הלקוח ולא מצריכה כל הלחמה.

 

 

  • Samsung S5
תופעה של מסך צרוב המשאיר את צלליות המסך הקודם מוטבעות על המסך הקיים וגורם לאנומליה אשר מעיבה עם השימוש במכשיר ופוגעת בחוויה. תופעה זו, מקורה במסך ודורשת החלפתו.


 

 
סמסונג גלקסי S-5
 סמסונג גלקסי S-5   צילום: רויטרס 
 

 

  • Samsung Note 4

למכשיר זה בדומה לגלקסי S3 ישנה תופעה של מוות פתאומי אשר מקורה במעבד, אשר לא ניתנת לתיקון.

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by