ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
מרד הנעורים של גוגל 
 
 
מערכת חיים ברשת

גוגל יוצאת עם מדיניות חדשה לגבי מודעות הפרסום הטקסטואליות ומסירה הגבלות על שימוש בשמות מסחריים רשומים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אחד ממקורות ההכנסה המרכזיים של גוגל הוא מודעות הטקסט, ה- adWords, שמופיעות בצד המסך, ממול לתוצאות החיפוש הרגילות. המפרסמים שמשקיעים כסף רב, למעשה קונים "מילות חיפוש". ברגע שגולש או גולשת יקלידו את מילת החיפוש המסוימת הזו, המודעה תופיע.

גוגל מגבילה באופן חלקי את מודעות הטקסט האלו. לפני חודשיים, למשל, גוגל מנעה מארגון ירוק לפרסם בתשלום מודעות המגנות את הזיהום שגורמות ספינות התיירות של חברת "רויאל קריביאן", חברתה של שרי אריסון.

עד לאחרונה גוגל גם נמנעה מלמכור כמילות חיפוש גם שמות מסחריים רשומים (Trademark) . פפסי למשל לא יכלה לפרסם מודעה שתופיע עם הקשת המילה "קוקה-קולה", היות ו"קוקה קולה" הוא שם מסחרי רשום.
 
 
השבוע גוגל הודיעה שהיא משנה את מדיניות ההגבלה על שמות מסחריים כמילות חיפוש. מעתה והלאה, כל אחד יוכל לקנות כל מילת חיפוש, גם אם היא שם מסחרי. משמעות המדיניות היא כי כל אחד מאיתנו יוכל למשל לקנות מילים כמו כמו "Amazon", "Microsoft" או "ebay", אם יהיה לנו את הכסף לכך.

בצעד זה, ענקית החיפוש למעשה מתפטרת מתפקיד השופט ונותנת למפרסמים ולבעלי השמות המסחריים הרשומים לריב לבד. לגוגל נשאר לקצור את הרווחים ולצפות מהצד בריבים שעומדים לפרוץ.

יחד עם זאת, גוגל תמשיך להגביל את השימוש בשמות מסחריים במודעה עצמה. משמע, שגם אם פפסי יקנו את מילת החיפוש "קוקה-קולה", הם עדיין לא יוכלו להשתמש בשם זה במודעה עצמה. ענקית החיפוש לא מתכוונת לבדוק מראש כל מודעה ומודעה, אלא רק בדיעבד. במה שהם מכנים "צעד אבירי כלפי בעלי השמות המסחריים" הם מתחייבים להסיר מודעות שמשתמשות בשמות מסחריים רשומים שלא כדין אם הם יקבלו על כך תלונה באמצעות טופס מיוחד.
 
המבקרים את המדיניות החדשה טוענים כי היא תגרום לבלבול בקרב הגולשים, שלא יוכלו להבין מי עומד מאחורי המודעה הפרסומית. בגוגל, לעומת זאת, מעדיפים לתת יותר קרדיט לגולשים ומאמינים שהם כן יוכלו להבין שהמודעות הפרסומיות אינן בהכרח מטעם החברה שאת השם המסחרי שלה הם חיפשו.

גוגל מציגה את המדיניות החדשה, שאין ספק שהולכת להקפיץ את תחום ה- adWords ולהגדיל את רווחיה בעשרות אחוזים, כצעד לקראת הגולשים : "אנחנו כעת מבינים שהמדיניות הקודמת היתה בלתי מאוזנת, ונטתה לטובת בעלי השמות המסחריים השמורים." אמרה ל – TechNewsWorl רוז הגן, יועצת בכירה בחברה. "המדיניות החדשה תביא לאיזון בין שלשת הגורמים המעורבים : הגולשים, שיקבלו יותר אינפורמציה, המפרסמים ובעלי השמות המסחריים השמורים", הוסיפה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by