ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
חדשות אונליין 
צביעות? מדוע כוכבי הילדים מקדמים את האפליקציה השערורייתית? 

צביעות? מדוע כוכבי הילדים מקדמים את האפליקציה השערורייתית?

 
חדשות אונליין |
 

החלק שהכי עצבן את יוסי לוי השבוע בפרשת האפליקצייה השערורייתית "בליינדספוט", היא הקלות וחוסר האחריות ובה כוכבי ילדים שיווקו אותה לעוקביהם ברשתות החברתיות. טור דיעה עצבני במיוחד

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

מה לא נכתב על אפליקציית בליינדספוט ((Blindspot). אפליקצייה מחרידה, נצלנית, פוגענית שמגלמת בתוכה את מה שרע בחברה היום. אבל אני לא כאן כדי לדבר על זה, אלא על תופעה מחרידה לא פחות מהאפליקציה עצמה - על גדוד השחקנים, הסלבס, פליטי הריאלטי, "אושיות הרשת" ועוד כל מיני נספחים, שקידמו את האפליקציה הזו באינסטגרם. מדוע באינסטגרם ולא בפייסבוק אתם שואלים? משתי סיבות: הראשונה היא שפייסבוק מחמירה הרבה יותר עם מי שמקבל כסף תמורת פירסום מוצרים והשנייה היא שהפרסום באינסטגרם פונה בצורה חדש משמעית לקהל הכי פגיע, הכי ניתן להשפעה וזה שהכי צריך לשמור עליו - הילדים שלנו. אז כיצד אלו שהורים סומכים עליהם לשמש כמודל חיקוי עבור ילדיהם, בוגדים באמון שניתן בהם בכזאת קלות?

 

רוצים לקבל את כל חדשות הדיגיטל והדברים הכי ויראליים ברשת? עשו לנו לייק בפייסבוק


אז למי שחי מתחת לסלע ולא מבין על מה המהומה הנה התקציר: ברעש וצלצולים, וגם באמצעות שלט אימתני באיילון ומסע פרסום מתוקשר באינסטגרם, השיקו דור רפאלי (אח של) ועודד קובו (הבן של) את האפליקציה השערורייתית Blindspot- אפליקציית מסרונים אנונימית. אז איך זה עובד? פשוט מאוד, תורידו את האפליקציה ותתחילו לשלוח הודעות אנונימיות לכל אנשי הקשר שלכם. הם לא ידעו ממי ההודעה נשלחה, מתכון מוצלח למי שצריך לתת ביטוי לסטוקר החבוי בו או אולי לצדדים יותר אפלים שמחכים לפרוץ החוצה.

 

 
בליינדספוט: ההטרדה מעולם לא היתה קלה יותר
 בליינדספוט: ההטרדה מעולם לא היתה קלה יותר   צילום: shutterstock 
 

אך אפילו זה לא החלק המדאיג באפליקציה הזו, הבעיות האמיתיות מתחילות כשלמעשה מסתבר שילדיכם יוכלו לקבל הודעות אנונימיות מהאפליקציה- גם אם מעולם לא הורידו את האפליקציה למכשיר! כן, קראתם נכון, גם אם מעולם לא הורדתם את האפליקציה, היא תשלח לכם הודעת SMS למכשיר וקישור ובו תוכלו לקרוא את ההודעה האנונימית שנשלחה אליכם. מיותר לציין שלצד האפשרויות המשעשעות שהאפליקציה טומנת בחובה הרי שמדובר בכלי אימתני לשיימינג, הצקות והטרדות - וזהו רק קצה הקרחון.

 

 
Blindspot: הלוגו של האפליקציה השערורייתית
 Blindspot: הלוגו של האפליקציה השערורייתית   צילום: Blindspot 
 
 

אז אחרי שאיגוד האינטרנט יצא נחרצות כנגד האפליקציה וקרא להורים למנוע מילדיהם להשתמש בה, ואחרי שח"כ מיכל רוזין ממרצ קראה לדיון דחוף בנושא בכנסת, נותרנו עם שאלות קשות עוד יותר, כשלטעמי הקשה מכולן צריכה לסוב סביב השתתפותם של כוכבי ילדים במסע קידום המכירות האגרסיבי של האפליקציה.

 

עשרות כוכבי ילדים, נוער וסתם מפורסמים ( חן טל? אלכסה ורז?) העלו לחשבונות האינסטגרם שלהם תמונות מהאפליקציה (לוגו הסמיילי) חלקם אף שינו את תמונת הפרופיל ללוגו הסמיילי של האפליקציה והעלו שורות כ "הגיע הזמן להיות אמיתי" או אפליקציה ישראלית "הכי אמיתית שיש" ועוד שלל  ססמאות שהוכתבו להם מחברת יחסי הציבור של האפליקציה. באופן אישי לטעמי קצת תמוה שאפליקציה שכל המהות שלה היא לאפשר לאנשים לתקשר עם אנשים אחרים תחת מעטה האנונימיות שלה, משתמשת בסיסמה כמו " הגיע הזמן להיות אמיתי" שהרי מדובר בפחדנות מהסוג הכי גרוע שיש. על פי דיווחים בכלי התקשורת חלק מהסלבס (אלו הפחות מפורסמים) עשו זאת בחינם, אך חלקם קיבל סכומים שעל פי כלי התקשורת נעו בין 2,000- 5,000 ש"ח וצפונה. לכאורה לגיטימי לחלוטין? אז על מה יוצאת חמתי? על משהו פשוט- על שיטת השיווק החצופה והדי נכלולית הזו שפונה לקהל יעד מאוד ספציפי..צעירים. רוצים שאהיה יותר ספציפי? בני נוער, ואם תרצו להיות יותר ממוקדים אז פשוט אומר זאת- ילדים.

 


תבינו, הנוער שלנו נמצא פחות ופחות בפייסבוק ויותר באינסטגרם (51% מהנוער באינסטגרם). פייסבוק נחשבת למשהו שההורים שלהם משתמשים ועבורם הדבר הטרנדי הוא אינסטגרם וסנאפצ'ט. נתון מדאיג פורסם השבוע על ידי חברת בזק דיבר על כך ששליש מבני הנוער חוו שיימינג ברשת, כש- 58% מהגולשים נחשפו לשיימינג ברשת בשנה החולפת. עוד פורסם כי כמחצית מההורים לילדים בני 6-17 מתארים את התופעה כאחת התופעות ממנה הם חוששים לגבי ילדיהם, כש-17% חוששים ממנה מאוד, ו-30% די חוששים ממנה. אז מדוע לעזאזל כוכבי ילדים שמודעים לבעיתיות באפליקציה הזו, עסוקים בלשווק אותה למעריצים הצעירים שלהם באינסטגרם? איפה המצפון שלהם?

 

 
עומר דרור
 עומר דרור   צילום: יחסי ציבור 
 

ניקח לדוגמא את עומר דרור כוכב הילדים ודוגמן הבית של קסטרו ששיתף השבוע ופרסם את האפליקציה לעשרות אלפי העוקבים שלו באינסטגרם. אותו עומר דרור, שברגע אחד נוגע ללב סיפר בסרטון של ערוץ הילדים כיצד בריונות של ילדים השפיעה על חייו( מה שלא הפריע לו לשווק אפליקציה שהופכת את השיימניג לקל מאי פעם) .

 

 

 

והנה עמיתתו שירן סנדל, שגם היא ברגע מרגש אחר מספרת על החויות שלה ועל ההשפלה ברשת שחוותה, מה שכאמור לא עצר גם ממנה מלשווק את האפליקציה הזו לקהל העוקבים שלה- ילדים:

 

 

 

 
שירן סנדל מקדמת את האפליקציה
 שירן סנדל מקדמת את האפליקציה   צילום: צילום מסך - 
 

אך הפליא לעשות דווקא טל מוסרי, כוכב ילדים ענק ושועל ותיק בעולם הילדים שבלי למצמץ, שיווק אף הוא את האפליקציה דרך הפרופיל שלו באינסטגרם - כאחרון פליטי הריאלטי. כזכור, זה אותו טל מוסרי שאינספור פעמים הפציר בילדינו להתנהג יפה האחד לשני , אותו טל מוסרי שבילה עשרות דקות מסך בנסיון ללמד ילדים אחריות חברתית וברגע אחד דחף להם בלי שום בושה אפליקציה שמסירה מהם כל אחריות שאי פעם היתה להם כלפי המילים שיוצאות מפיהם. וזה לא רק הם: יון תומרקין, ידידיה ויטל, אגם רוטברג עדי הימלבלוי, טיטי אנייטו ועוד עשרות פליטי ריאלטי וידוענים ובינהם מור סילבר וחן טל שרק לא מזמן השתתפו בתשדיר שבא להזהיר על בריונות רשת( האירוניה..).

 

 

 
טיטי מקדמת את האפליקציה
 טיטי מקדמת את האפליקציה   צילום: צילום מסך - 
 

 

אז מה המסקנה מכל זה? הורים יקרים, שימרו על ילדיכם ואל תעניקו להם חופש מוחלט ברשת. רוב הסיכויים שלא הייתם מאשרים לילד בן 10 להסתובב בלילה לבדו ברחוב  - אז מדוע אתם נותנים לו להסתובב חופשי ברשת? זכרו דבר אחד, לטל מוסרי ולטיטי אנייטו אין שום אחריות או מחויבות כלפי ילדיכם. אתם ההורים, אתם המבוגר האחראי - תתעוררו, תתעשתו ותשמרו על הילדים שלכם כי אף אחד אחר לא יעשה זאת עבורכם.

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by