ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
חדשות אונליין 
דו"ח בזק 2015: "שלושה מכל ארבעה בני נוער נחשף לסרטוני סנאף בווטסאפ" 

דו"ח בזק 2015: "שלושה מכל ארבעה בני נוער נחשף לסרטוני סנאף בווטסאפ"

 
חדשות אונליין |
 

75% מבני הנוער שלנו נחשפו לסרטונים זוועתיים שמציגים רצח ואלימות דרך הוואטסאפ כך עולה מסקר שערכה בזק. אנחנו מעליבים אחד את השני, הילדים שלנו נחשפים לאלימות ובד"כ נשקר ל-WAZE ונספר לה שאנחנו הנוסע שליד הנהג. זוהי ישראל ברשת , רגע לפני שאנו נפרדים משנת 2015

 
 
 
 
 
 
 
 
 
ישראל 2015: האם לא למדנו כלום מהפרשה הטרגית ההיא?
 ישראל 2015: האם לא למדנו כלום מהפרשה הטרגית ההיא?   צילום: פייסבוק 
 
 

כמעט כולנו נחשפנו לשיימינג ברשת ורובנו לא עשה כלום, אנחנו מתעצבנים מפוסטים פוליטיים ופוסטים שמטיפים לצמחונות ו-75% מבני הנוער שלנו נחשפו לסרטונים זוועתיים שמציגים רצח ואלימות דרך הוואטסאפ- זוהי תמונת המצב של ישראל שלנו לפי חברת בזק, רגע לפני שאנו מקבלים את פניה של שנת 2016.

 

רוצים לקבל את כל חדשות הדיגיטל והדברים הכי ויראליים ברשת? עשו לנו לייק בפייסבוק

 

בזק מפרסמת היום את הדוח השני למצב האינטרנט בישראל לסיכום שנת 2015, דו"ח הסוקר את מצב האינטרנט בישראל והתמונה המתקבלת לא מעודדת במיוחד. הדוח סוקר את הרגלי השימוש וההתנהגות של הישראלים בעידן הדיגיטלי. כשהו מבוסס על סקר בשיתוף מכון המחקר TNS, בקרב 1000 נדגמים כולל בני נוער. הסקר כלל קטגוריות שונות המרכיבות את החיים הדיגיטליים של כל אחת ואחד מאתנו, כשגם הסקר וגם נתוני התשתיות שנאספו ממערכות בזק בצרוף אנליזה של נתוני השוק, משקפים תמונת מצב של החיים בעידן הדיגיטלי לשנת 2015.

 

 
נתקלים בשיימינג ומשתפים
 נתקלים בשיימינג ומשתפים   צילום: פוטוליה 
 

נוער


הנוער שלנו נמצא פחות בפייסבוק ויותר בוואטסאפ, כשנרשמת התעוררת בגזרת הסנטפצ'ט והאינסטגרם. נתון מדאיג נוסף הוא זה שמדבר על כך ששליש מבני הנוער חוו שיימינג ברשת. 58% מהגולשים נחשפו לשיימינג ברשת בשנה החולפת, וכ-11% מאלה שנחשפו אליו, המשיכו ושיתפו אותו הלאה ברשתות החברתיות. עוד עולה כי 28% מהנוער (עד גיל 18) חווה בעצמו או מכיר אישית מישהו שחווה שיימינג ברשת. כמחצית מההורים לילדים בני 6-17 מתארים את התופעה כאחת התופעות ממנה הם חוששים לגבי ילדיהם, כש-17% חוששים ממנה מאוד, ו-30% די חוששים ממנה. עובדה מעניינת היא שהפייסבוק הפך לפלטפורמה עיקרית בצריכת החדשות של בני הנוער, כאשר כשליש מהנוער - 32%, מדרגים את צריכת החדשות ברשת החברתית כפעילות העיקרית שהם עושים בה.


סנאף


תופעה מדאיגה נוספת היא סרטוני הסנאף שמופצים בעיקר באמצעות הווטסאפ. לפי הסקר ניתן לראות מכך שכ- 50% מהציבור נחשפו לסרטוני סנאף בווטסאפ, כאשר בקרב בני הנוער שלושה מכל ארבעה בני נוער נחשף לסרטוני סנאף. מבין סרטוני הסנאף, מובילים תכנים המציגים פיגועי טרור. 42% מהציבור נחשף לתכנים מזירות פיגועים, 29% לתכנים בעלי אופי מיני, 29% לתכנים המציגים אלימות, 26% לתכנים קשים מתאונות דרכים ו-24% להתעללות בבעלי חיים.

 

 

 
משתפים זוועות מפיגועים בוואטסאפ
 משתפים זוועות מפיגועים בוואטסאפ   צילום: ללא קרדיט 
 
 

אפליקציות


יותר ויותר ישראלים צורכים את מנת החדשות שלהם באמצעות עדכוני Push למיניהם (פוסטים בפייסבוק, התראות נייד וכדומה). 50% מבני 35+ ו-68% מבני 13-34, קוראים חדשות באמצעות הפניות המגיעות אליהם מאפליקציות, מהווטסאפ או מהפייסבוק. האפליקציה הפופולרית בסמארטפונים שלנו היא ללא ספק ווטסאפ. 81% הצהירו כי זו אפליקציה שאינם מוכנים לוותר עליה בשום אופן. אחריה, בהפרש ניכר ובסדר יורד: ווייז עם 61%, האפליקציות של ג'ימייל ופייסבוק עם 34% ואפליקציית יוטיוב עם 17%. המסך הראשי בסמארטפון האישי שלנו יכלול בנוסף לאלה גם אפליקציות צילום, דפדפן כרום, לוח שנה, שעון, מזג אויר, מחשבון ומפות, כאשר אצל בני הנוער יהיו במסך הסמארטפון הראשי גם אפליקציית סנאפצ'ט, אינסטגרם ומוזיקה ואצל המבוגרים, אפליקציות של אתרי חדשות. ייתכן שאנחנו מתחילים להגיע לרוויה מהאפליקציות, זאת משום שבשנה האחרונה, כמות האפליקציות החינמיות שהורדנו ירד ב-50% מ-32 אפליקציות ל-17.

 

 
צורכים יותר חדשות ברשת
 צורכים יותר חדשות ברשת   צילום: לוגו 
 

ביי ביי לטלויזיה


קודה מעניינת נוספת שעולה מהסקר מלמדת כי כי הצפייה בוידאו הופכת לשימוש העיקרי שלנו באינטרנט, כאשר 84% מהציבור צופה בוידאו באמצעות האינטרנט, לעומת 75% בדוח המקביל שביצענו בשנת 2014. מרבית הנשאלים דיווחו כי עושים זאת באמצעות המחשב, או חיבור לטלוויזיה, אולם 14% עושים זאת באמצעות הסמארטפון, לעומת 8% בלבד ב-2014, גידול של 75% בשנה אחת בלבד. עוד עולה כי 54% מהצופים בוידאו באינטרנט, צופים בתוכן פיראטי. בקרב הצעירים פופולרית במיוחד תוכנת פופקורן, כשכמעט 30% מהצעירים צורך תכני וידאו באמצעותה.


נוהגים,מסמסים - ומשקרים


הסקר בדק גם הרגלים הקשורים לשימוש בסמארטפון בזמן הנהיגה. בהקשר זה, אפשר להגיד שכמעט כולנו חושבים שאין זה אחראי להשתמש בסמארטפון בזמן הנהיגה. 93% מהציבור חושבים שזה חוסר אחריות לסמס תוך כדי נהיגה, אבל - 46% מהנהגים מודים כי הם עושים שימוש כלשהו בסמארטפון בזמן הנהיגה. מבין השימושים שבהם בכל זאת מודים כי הם נעשים בזמן הנהיגה, 17% מהנהגים מודים כי הם קוראים סמסים וווטסאפ, ו-11% גם שולחים. בהקשר זה, 42% הודו כי כאשר הם מכניסים פרטי מיקום לאפליקציית הווייז, הם מקישים "אינני הנהג", אף שהם נוהגים ברכב.

 

 

 
Waze: כן אני נהג..
 Waze: כן אני נהג..   צילום: רויטרס 
 

כמה ישראלים עושים שימוש ברשת?


מהדוח עולה כי בשנת 2015 מספר המשתמשים באינטרנט בישראל עומד על כ-6.3 מיליון. קצב הגלישה ממשיך לעלות בהתאם לשימושים המוגברים ברשת, כאשר רוחב הפס הממוצע באינטרנט הנייח, עומד כיום על 50 מגה - עליה של 25% בהשוואה לשנה שעברה. הגולש הממוצע מוריד כיום קבצים בנפח של כ-3 ג'יגה ביום באינטרנט הנייח, עליה של 40% בהשוואה לשנה שעברה. בכ-12% ממשקי הבית בישראל כבר נמצא לפחות מכשיר אחד בטכנולוגיית IOT (Internet of Things - שעון חכם, מצלמה חכמה, מזגן חכם, אזעקה חכמה וכיוב'), ותחום הענן תופס תאוצה, כאשר 54% מהמשתמשים מגבים תמונות וסרטונים על גבי ענן, עליה של 17% בהשוואה לשנה שעברה.

 

 

הישראלים לא מאמינים שהסלולארי שלהם מאובטח


%53 עדיין נמנעים מרכישות באמצעות הטלפון הסלולרי. עם זאת, אנחנו רואים ש- ebay הוא האתר המוביל בקניות מהסלולר מבין אתרי הקניות שהישראלים עושים בהם שימוש, עם 32%, ואחריו Aliexpress עם 22%. בסמארטפון ניתן לשלם גם במקומות מסוימים, אבל אנחנו רואים ש-73% מהגולשים מציינים כי אינם משלמים כלל עבור מוצרים ושירותים באמצעות הסמארטפון. מבין התחומים שבהם כן נעשה שימוש מוגבר בשירות תשלומים באמצעות הסמארטפון, ניתן לציין את תחום החניונים, בו כ-16% מהישראלים משלמים באמצעות הסמארטפון.

 

 

 
קונים ברשת אבל פחות מהסלולר
 קונים ברשת אבל פחות מהסלולר   צילום: fotolia 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by