ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
מלכודת הספאם של "אובייקטיבי" 

מלכודת הספאם של "אובייקטיבי"

 
 
אורן הוברמן

מה באמת מסוכן בשבילכם, האתר של איזה בנק יצא לחופשת פסח וכמה זמן צריך לחכות בשביל פאלם. השבוע בדוברמן

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
השבוע גם אנחנו קיבלנו לתיבת המייל הודעה שכותרתה "אתה אולי בסכנה". לא אחת ולא שתיים – עשרים כאלו, וכמעט לכל כתובת שיש ברשותנו.

כצפוי, מדובר בספאם, הפעם אחד שמתחזה ל"מידע חיוני לציבור". ההודעה בקצרה: "החברות הסלולריות, יצרני הטלפונים, משרד התקשורת, משרד הבריאות, הרשויות ואחרים מנסים להסתיר מהציבור מידע חיוני .... האתר Krina.co.il שולח ישירות למייל שלך את נתוני הקרינה מהסלולרי האישי שלך ומספק גם טיפים חשובים להפחתת הקרינה".

השולח, גם אם לא רשום זאת בפירוש במכתב, הוא עדי ז'ורבין, מנכ"ל חברת המחקרים "אובייקטיבי" בכבודו ובעצמו.
 
 
האתר המתפרסם בהודעה, Krina.co.il, נמצא בבעלות ז'ורבין ומבטיח לדווח לגולשים על הקרינה הסלולרית הנפלטת מהמכשיר שלהם. השיטה: אתם נכנסים לאתר, מזינים את פרטי המכשיר שלכם, מספר הסלולרי, שמכם וכתובת המייל שלכם. "את הנתונים", מבטיחים בהודעה, "ישלחו לכם ישירות למייל".

ובכן, לא נתונים ולא בטיח. "אובייקטיבי" רוכבת על הפחד סביב הקרינה הסלולרית לצרכי פרסום ושיווק טהורים. לא ברור אם תקבלו נתוני הקרינה של המכשיר שלכם (אנחנו הקרבנו את כתובת המייל שלנו לצורך בדיקה – ועד כה לא קיבלו דבר), מה שתקבלו על בטוח – זה עוד כמויות אדירות של דואר פרסומי בחסות מכון המחקר "אובייקטיבי". גולשים תמימים שהזינו בטופס גם את המספר שלהם – יזכו אולי בהמשך גם להטרדות סלולריות דומות. הכל, במסווה של "אזהרה לציבור". אין גבול לחוצפה.

רוצים לרדת מרשימת התפוצה של ז'ורבין? לא יעזור לכם כלום. לא בקשות מנומסות ולא איומים במייל חוזר – במקרה הטוב לאף אחד לא אכפת. במקרה הרע מישהו עלול לרשום אתכם כ"משתמשים פעילים" שאולי יקבלו עוד קצת ספאם על חשבון הברון. הפתרון היחיד, אם הספאם הזה ממש מפריע לכם, הוא להכנס לאתר של איגוד האינטרנט הישראלי ולחפש את פרטי בעל הכתובת v.co.il. תוכלו, למשל, להרים טלפון לעדי ולבקש ממנו אישית להוריד אתכם מהרשימה שלו. באותה הזדמנות, תוכלו גם לספר לו מה דעתכם על מחקר הקרינה שלו ועל ההודעות שהוא שולח לכם אישית למייל.

אין לנו כל כוונה לדון באיכויות המחקרים של "אובייקטיבי", בערכם או באמינותם. העובדה שהחברה בחרה בספאם מטעה, פולשני ומטריד כדרך שיווקית מספיקה בדיוק בכדי להעיד על עיסתה. עכשיו, הם מתחילים גם לעלות לנו אישית על העצבים.
 

סקאל, כלנית והפאלם הנעלם

 
עידן מר"ג החליט לפנק את עצמו במכשיר פאלם פיילוט חדש. נכנס לאתר של סקאל, רכש לו מכשיר משכולל והמתין בכיליון עיניים לבואו של השליח. עברו להם 14 ימי עבודה, התשלום הראשון הספיק לרדת מכרטיס האשראי אך המוצר מאן להגיע. עידן התקשר לסקאל שהפנו אותו לספקית, חברת "כלנית". שם הסבירו לו כי המוצר אינו נמצא במלאי והוא ייאלץ לחכות "עד שהמוצר יגיע". עידן התעצבן והחליט לבטל את העסקה.

"מאז עברו למעלה מחודשיים", הוא מספר לנו במייל נזעם, "חשבוני עדיין לא זוכה, ואין עם מי לדבר".

הטלפון הבא היה לחניתה, מנהלת שירות הלקוחות של חברת סקאל. לא מספיק שהלקוח שלכם חיכה חודש למוצר שלא הגיע, עכשיו הוא צריך לחכות חצי שנה להחזר?

"אני מסכימה איתך שזה מאוד לא תקין. לגבי החיוב, הוא זוכה בסכום המלא והוא יראה את זה כבר בתאריך החיוב הקרוב. שנית, לגבי "כלנית", אנחנו מודעים לבעיות איתם ועם האיחורים שלהם, עשינו בדיקות לאור המקרה והחלטנו להוריד אותם מהאתר ללא הגבלת זמן ולשקול ברצינות את המשך העבודה מולם בעתיד. אני מבטיחה לך שנציגי החברה יתקשרו לעידן להתנצל ולפצות אותו".

עידן אישר את דבר הזיכוי. את תגובת "כלנית" לא הצלחנו לקבל עד לרגע עליית הכתבה.
 
 

אתר הבנק יצא לחופשת פסח

שניים מלקוחות "בנק המזרחי" שלחו לנו השבוע הודעות נזעמות של שירות האינטרנט של הבנק. "במהלך חצי מהחג אי אפשר היה לגשת אליו בגלל תקלה טכנית", כתב אחד מהם. "זו לא פעם ראשונה שזה קורה, לפחות לכמה ימים בכל חודש האתר מפסיק לעבוד בגלל בעיה טכנית אחת או אחרת", פירט השני.

לדברי המתלוננים, שירות "מזרחי באינטרנט" הינו שירות חיוני במיוחד עבורם, וחסרונו לאורך ימים שלמים לעיתים גם גורם להם לנזקים כספיים. "יש להם שירות תמיכה טלפוני, אבל כשיש תקלות הוא עמוס וצריך להמתין על הקו שעות", מסביר לנו יובל, לקוח הבנק, "הם הרי יודעים שמדובר במערכת חיונית ולוקחים לנו עמלות מפה ועד הודעה חדשה - האם לא ראוי שלפחות המערכת הזאת תעבוד ללא דופי?".

דובר הבנק מסר בתגובה כי "מערכת 'מזרחי באינטרנט' עובדת בדרך כלל בסדר גמור. ייתכן כי הייתה בעיה ספציפית באותם ימים והעניין נבדק".

לקוחות הבנקים – אתם משלמים מספיק בכדי שיטפלו בכם כראוי. שירות האינטרנט של הבנק שלכם לא מתפקד? תנו לנו לעורר אותם.
 
דפקו אתכם? תנו לנו להפוך שולחנות!
דוא"ל: doberman_report@nana.co.il (נא לצרף שם ומספר טלפון).
פקס: 03-6878006 (לידי "דוברמן").
תא קולי: 066-833603 (בעלות שיחה סלולרית).
הכתובת הישירה של הדוברמן: Doberman.nana10.co.il

גילוי נאות: דוברמן מתפרסם בפורטל נענע הנמצא בבעלות חברת נטוויז'ן. עם זאת, הוא נטול פניות לחלוטין.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by