ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
חדשות 
אתרי קניות משנים מחירים בהתאם למכשיר בו אתם גולשים 

אתרי קניות משנים מחירים בהתאם למכשיר בו אתם גולשים

 
חדשות |
 

מחקר חדש מגלה כי האתרים מזהים את הטלפון, הטאבלט או המחשב באמצעותו נכנסתם אליהם. מי שגולש ממכשיר יוקרתי במיוחד, או נוהג לגלוש הרבה באתר יקבל מחיר שונה - בפער שיכול להגיע למאה דולר. ואולם, קבעו החוקרים כי רוב האתרים שומרים על מחיר אחיד

 
 
 
 
 
 
 
 
 

לא כל המכשירים נולדו שווים: אל תסמכו על המחירים שאתם רואים באתרי הקניות. מחקר חדש של אוניברסיטת נורת'איסטרן מגלה כי אתרים נוהגים להעלות את המחיר בהתאם למכשיר ממנו גלשתם.

 

החוקרים השתמשו בצוות של 300 גולשים, שנעזרו בין השאר בכלי איסוף הנתונים של אמזון. הם בדקו את המחירים של שירותים ומוצרים ב-16 אתרי קניות מובילים בארצות הברית תחת מגוון של תנאים. כך למשל, הגולשים בדקו האם המחירים שונים בהתאם לשעה שבה מתבצע החיפוש, מנוע החיפוש שדרכו הגיע המשתמש, האם הוא מתבצע ממכשיר אנדרואיד, iOS או מחשב אישי, האם הוא רשום לשירות או לא, האם ביצע חיפושים דומים באתר או באתרים אחרים ועוד.

 

 
קניות אונליין
 קניות אונליין   צילום: shutterstock 
 
 

החוקרים אמרו כי הם מצאו עדויות לתמרון מחירים גדול במספר אתרי אינטרנט ידועים - שיכולים בין השאר להגיע לפערים של עד מאה דולר לרעת הגולש. הם התמקדו בעיקר בשוק התיירות, הידוע בכך שיש לו תמחורים מאוד דינמיים ולפעמים מסתוריים. עם זאת, הם ציינו כי התמרון הוא בדרך כלל נקודתי, ניסיוני ודרך של החברות ללמוד את השוק.

כך למשל, האתרים Orbitz ו-Cheaptickets נתנו מחירים זולים יותר על חדרי מלון למשתמשים רשומים. אתרים אחרים, כגון Expedia, Hotels, הום דיפו וטרווליסוטי תמרנו את תוצאות החיפוש כדי להציג מלונות ומוצרים יקרים יותר למשתמש, כאשר הום דיפו הציגו מוצרים יקרים יותר למשתמשים המבצעים חיפוש במובייל מאשר דרך מחשב אישי. אתר פרייסלין הציג למשתמשים שחיפשו עבור מלונות יקרים יותר מחירים גבוהים יותר עבור חלק מהמלונות.

במקרים אחרים, משתמשים שמחקו את קבצי קוקיז ואת היסטוריית החיפושים שלהם קיבלו הצעות זולות בעשרות דולרים לחדרי מלון וטיסות. פרופסור כריסטו וילסון, חלק מצוות המחקר, כתב: "אתה עושה חיפוש עבור מוצר ואתה מקבל תוצאות, אבל אתה לא יודע עם אתה רואה את כל המידע. יתכן ויש עוד הצעות או מחירים זולים יותר שמוסתרים. יש בעית שקיפות. האלגוריתמים האלו משתנים בתדירות גבוהה, ואתה לא יודע האם אנשים אחרים מקבלים את אותן תוצאות".

 

 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by