ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
חדשות 
איך כיפת הברזל של גוגל שומרת על הגולשים מהפגזות של קידום אתרים? 

איך כיפת הברזל של גוגל שומרת על הגולשים מהפגזות של קידום אתרים?

 
חדשות |
 

השינויים הגדולים שעשתה ענקית הטכנולוגיה ואיך תראה תעשיית קידום האתרים ב-5 השנים הקרובות

 
 
 
 
 
 
 
 
 
כוס דילברט עם לוגו גוגל
 כוס דילברט עם לוגו גוגל   צילום: flickr, dannysullivan, cc by 
 
 

עד לפני 3-4 שנים, כדי לקדם אתר, הייתם פשוט צריכים:

 

• ליצור כותרות רוויות במילות מפתח (לאו דווקא עם הגיון תחבירי).
• לפזר מאמרים עמוסים בביטויי מפתח (לא נורא אם התוכן בינוני או ירוד או מלא בשגיאות כתיב והגהה).
• להפגיז את האתר בקישורים נכנסים. לא משנה מאיפה, העיקר לקשר (אפילו מאתר פורנו לאתר בנושא אלומיניום).

וגוגל אכל הכל. אכל, הכיל וקידם, כי כביכול האתר המקודם היה פופולרי. האמנם? לאו דווקא.
מה שקידום מסוג זה עושה, הוא מניפולציה אכזרית על גוגל דרכה מרמים את הגולשים ומספקים להם בתוצאות החיפוש אתרים גרועים, לא רלוונטיים וספאם.


אבל גוגל לא פראייר. הוא נחוש לנצח ב"מירוץ החימוש" נגד מקדמי האתרים המניפולטיביים למען תוכן רלוונטי יותר באתרים פופולריים באמת וגולשים מרוצים המקבלים את מבוקשם.

 

 

מה עשה האח הגדול גוגל? שיחרר את הפנדה.

בסביבות מרץ 2011 הוכנס עדכון הפנדה לאלגוריתם של גוגל. אותה קונג-פו פנדה יצאה להילחם בתוכן משוכפל, כלומר, אם העזתם להעתיק תוכן מאתר אחר לאתר שלכם - תשכחו מדירוג גבוה, הפנדה עלתה עליכם. רק התוכן המקורי יזכה להופיע. אגב, זה נכון לגבי כפילויות תוכן גם בתוך האתר עצמו. הפנדה נלחמת בחירוף נפש באתרים המציגים תכנים משוכפלים ולא איכותיים, כך שבעקבות מסע הצלב שלה נפגע הדירוג של אתרים רבים שפשוט עפו מהתוצאות רחוק רחוק.

 

הכל היה טוב ויפה, אבל הפנדה לבדה לא הצליחה להשליט סדר במדינת הגוגל, לפיכך דאגו לצרף לה שותף נאמן בקרב - מר פינגווין. כבוד הפינגווין הגיח לעולמנו באפריל 2012. מיומנות הקרב שלו היא להילחם בהפגזות הקישורים וליירט מהתוצאות אתרים עמוסי קישורי מניפולציה. קצת כמו כיפת ברזל.
בכל פעם שגוגל מכניס עדכון לאלגוריתם - פיית קידום האתרים מאבדת כנפיים. ואז מצמיחה מחדש, בהתאם למה שגוגל רוצה.

 

שלא תטעו לרגע - אין בי שמץ של ביקורת על המהלכים החייתיים הללו של גוגל. דווקא אני אוהב בעלי חיים, במיוחד פינגווינים ודובי פנדה! בסך הכל, אני מאוד אוהב את מה שקרה בגוגל בשנתיים האחרונות. כך אתרי ספאם שנבנו "בשביל גוגל" פחות מופיעים בתוצאות ומפנים מקום לאתרים איכותיים שגולשים אשכרה אוהבים. הקונספט של גוגל, לפיו ניתנת עדיפות לאתרים איכותיים, מבורך בעיני.

 

 
 

קודם כל, הכי חשוב בתחום קידום האתרים, הוא להבין שגוגל מעדיף לקדם אתרים איכותיים, פופולריים וחביבים על הגולשים, על פני אתרים "מאולצים".

כאן נשאלת שאלת מליון הדולר: "איך גוגל יודע איזה אתר הכי פופולרי וחביב הקהל?" - לשם כך ישנם את הקווים המנחים לבעלי אתרים, אותם גוגל מעדכן ומפרסם מדי פעם. לפי אותם קווים מנחים (בהם אני נעזר כמקדם אתרים) ולפי הנסיון שצברתי, ריכזתי מספר נקודות אשר לדעתי יהיו משמעותיות בתחום הקידום בשנים הקרובות:

קישורים - למרות הדעה הרווחת לפיה הקישורים מאבדים מערכם, אני סבור שדווקא בתקופה הקרובה יש להם חשיבות לא קטנה. גוגל כן ימשיך להקפיד על איכות הקישורים, מאלו אתרים הגיעו, רלוונטיות הקישור בהתאם לאתר ולנושא (ולא, נגיד, לקשר מאתר פורנו למפעל אלומיניום, אלא אם כן החלונות בסט הצילומים של עקרת הבית והשרברב הורכבו באותו מפעל מדובר), איכות העמודים, איכות האתרים עצמם וכמובן - כמה שיותר קישורים טבעיים.

תוכן - הקפדה של גוגל על מצב ורלוונטיות עמודי האתר לפי כותרות, תיאורי SEO ותכנים באתר (לתוכן והכותרות יש חשיבות על בקידום האתר) - באמצעות התנהגות הגולשים ולפי נתונים כמו זמן שהייה ומעבר בין עמודים בתוך האתר.

תנועת גולשים מחוץ לגוגל - לרשתות החברתיות יש היום כוח יותר מתמיד וכפי הנראה הוא ילך ויגדל. מכאן שגוגל מייחס חשיבות רבה לתנועה המגיעה משם ובעצם מכל מקום שאינו גוגל. גוגל יחשיב את הטראפיק החיצוני בשיקולי הקידום יותר מאי פעם. תנועת גולשים אינטנסיבית מכיוון רשת חברתית מעידה על אתר פופולרי שגולשים אוהבים. לפיכך, ייצור פעילות ברשתות חברתיות ועידוד גולשים לבקר באתר באמצעות טיזרים - חיוניים לחיזוק וקידום האתר.

זמן טעינת עמוד - מכירים את זה שאתם נכנסים לאתר אינטרנט ועד שהעמוד עולה אתם מספיקים להכין קפה, לשתות אותו, להירדם על המקלדת, לרייר עליה, להתעורר בפתאומיות ולהכין עוד קפה וזה לא בגלל תשתית אינטרנט מלפני 10 שנים? מניח שמכירים. פרמטרים רבים בתוך האתר ומחוצה לו משפיעים על זמן טעינת העמוד. הגולש הממוצע חסר סבלנות בכל הנוגע למהירות ונגישות התוכן, לכן יעדיף לצאת מאתר איטי ולגשת לאתר מתחרה מהיר יותר. זמן טעינה איטי משפיע לרעה על חוויית הגלישה, לפיכך, גוגל יתן עדיפות לאתרים המהירים יותר.

עיצוב - גוגל לא באמת בודק איך האתר מעוצב, אין לו מדד יופי ובסך הכל זה עניין של טעם. מה שכן, גוגל בודק התנהגות גולשים - זמן שהייה באתר ומעבר בין עמודים. אתר שנראה טוב, אסתטי, נעים ואינטואיטיבי לגלישה - ישאיר את הגולש זמן רב יותר ויעודד אותו לבקר בעמודים נוספים.

 

 

ביננו? אני מחבב פלוס את גוגל. בתכלס, הוא לא מנסה לאלץ אותנו לעשות דברים שלא היינו אמורים לעשות מלכתחילה. עדכוני הפנדה והפינגווין סה"כ מנסים ללמד אותנו איך לבנות אתר טוב יותר עבור הגולשים ומרבית הבקשות של גוגל מבעלי אתרים הגיוניות מאוד. כי אם נלך לפי הקווים המנחים של גוגל, בסופו של דבר נקבל אתר טוב יותר עם תוכן טוב יותר - לשמחת כל המעורבים בעניין.

 

מצד שני עולה השאלה - האם יש דברים שגוגל מנסה לגרום לבעלי אתרים לעשות, המונעים מאינטרס עסקי טהור?

השאלה התעוררה בדיון סביב אחת ההמלצות האחרונות של גוגל, לפיה כדאי להעביר את האתר לדומיין מאובטח, כלומר להפוך אותו לבעל קידומת https במקום http, או פשוט ליצור הפניה שנקראת "redirect 301" שתפקידה להעביר באופן אוטומטי גולשים ומנועי חיפוש לכתובת החדשה שניתנה לאתר בעסק (https). הדבר למעשה גורם לנו לאבד ותק וכוח של קישורים נכנסים שהצטברו במשך השנים. על אף הטענה של גוגל כי "הפניית 301" אינה גורמת לאיבוד כוח / ותק, אני נוכחתי לגלות כי הדבר לא נכון ב- 100% וחלק מהאתרים בהם בוצעה ההפניה הזו נפגעו.
האם גוגל מנסה להיות מונופול בשליטה על התוכן באינטרנט, או שמא מדובר בפעולת אבטחה חשובה שתיתן אסמכתא מסוימת לאמינותו של האתר ותשמור על פרטיות הגולשים?


באופן טבעי היו תגובות בעד ונגד, לכאן ולכאן, כשאף אחד לא באמת יודע האם זה טוב יותר לאתר או לגוגל.
האם זאת פעולה שתשפיע באופן חיובי על הקידום? לא בדקתי עדיין.

 

 

 
 

זה לא אומר שהאתר שלי או של הקולגות יהפוך למאובטח בזמן הקרוב אבל זה גם לא אומר שלא, כי כמו בכל דבר שגוגל מצהיר עליו, חברות קידום האתרים הן הראשונות לבצע את השינויים ולבדוק האם זה באמת משפיע על התוצאות בגוגל. אני מניח שנגלה את התשובה בחודשים הקרובים.
מה שכן, חשוב לקחת בחשבון שלא כל דבר שגוגל מאלץ אותנו לעשות בהכרח טוב לגולשים, לכן לא צריך תמיד להקשיב לו. לפעמים אפשר פשוט לסמוך על האינטואיציה שלנו.
אם ישנן פעולות קריטיות מבחינה הגיונית, רוב בעלי האתרים מקפידים לבצע אותן. יחד עם זאת אני בספק אם גוגל יפגע באתר / יזיז אותו אחורה / יסיר אותו מהתוצאות, רק בגלל שהוא לא תואם ב-100% את הקווים המנחים של גוגל.

אז איך התוצאות בגוגל הולכות להיראות ב-5 השנים הבאות?
פשוט מאוד - בדיוק כמו שגוגל רוצה.


דודי שרון מתמחה בבניית אסטרטגיה שיווקית וקידום אתרים למעלה מ-8 שנים, מייסד ובעלים של "דודי שרון - קידום אתרים ואסטרטגיה שיווקית".

 

 

לעוד כתבות שאולי יעניינו אתכם:
פייסבוק מציגה: אפליקציה לסלבס בלבד
Watch Dogs: מוד הגרפיקה מוכן להורדה

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by