ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
חדשות 
מחקר: רוב הישראלים חוששים לפרטיותם ברשת, אבל לא מנסים להגן על עצמם 

מחקר: רוב הישראלים חוששים לפרטיותם ברשת, אבל לא מנסים להגן על עצמם

 
חדשות |
 

ד"ר יובל דרור ערך משאל בקרב יותר מ-1,000 גולשים וגילה נתונים מטרידים על חוסר היכולת שלהם להגן על עצמם ברשת: 53 אחוז מהגולשים מעולם לא החליפו סיסמה במייל, 51 אחוזים מעלים סרטונים ותמונות של עצמם לרשת, ו-48 אחוזים פשוט "מרגישים חסרי אונים" מול יכולתן של החברות לאסוף עליהם מידע

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

פתגם בריטי אומר שכולם מדברים על מזג האוויר, אבל איש לא עושה דבר בנידון; על פי מחקר שהתפרסם היום, מתברר שגם לגבי הפרטיות באינטרנט המצב דומה.

 

את המחקר, בקרב 1,052 נשאלים מכל שכבות האוכלוסיה, ערך ד"ר יובל דרור מבית הספר לתקשורת במסלול האקדמי המכללה למינהל בשיתוף "מיקרוסופט". מהנתונים עולה כי הישראלים מתנגדים באופן גורף לשימושים מסחריים שונים במידע האישי שלהם, אבל לא תמיד מנסים למנוע את השימושים הללו, או לא יודעים איך.

 

 
יובל דרור. "צריך שיתוף פעולה בין החברות, המחוקק והגולשים"
 יובל דרור. "צריך שיתוף פעולה בין החברות, המחוקק והגולשים"   צילום: צילום מסך 
 
 

54 אחוז מהגולשים מודעים לכך שגופים מסחריים מתעדים את הרגלי הגלישה שלהם ומשתמשים במידע למטרות מסחריות, אבל 40 אחוז מהגולשים אמרו שאינם יודעים מהם הפרטים שנאספים עליהם. כמחצית מהגולשים - 48 אחוזים - פשוט ציינו כי הם "מרגישים חוסר אונים" מול יכולתן של חברות האינטרנט השונות לאסוף עליהם מידע בזמן הגלישה.

 

 

חוסר האונים הזה מתבטא גם בהימנעות מפעולות שיכולות לסייע בהגנה על פרטיות, אפילו בקרב אלה שמצהירים כי הם יודעים באילו כלים דיגיטליים עליהם להשתמש. יותר מ-53 אחוז מהגולשים בסקר מעולם לא החליפו את ססמתם בדואר האלקטרוני, רק 24 אחוזים מהנשאלים גולשים במצב "פרטיות" באמצעות הדפדפן. 51 אחוזים מהמשתמשים ברשתות חברתיות משתפים תמונות או סרטונים בכיכובם, ו-46 אחוזים מהמשתמשים מאפשרים לאפליקציות ולשירותים שונים לתעד את מיקומם הגיאוגרפיים.

 

24% מבני הנוער הוסיפו בפייסבוק חבר שכלל לא הכירו

החדירה לפרטיות נחשבת למסוכנת במיוחד בגילאים הצעירים, ומתברר שהיא כנראה גם קלה יותר. אחוז המשתפים תמונות, המתייגים את עצמם והמאפשרים לשתף מיקום גיאוגרפי גבוה יותר בקרב בני 12 עד 17 יותר מאשר בכל קבוצה אחרת באוכלוסייה. כרבע מהילדים ומבני הנוער הוסיפו לרשימת החברים אנשים שכלל לא הכירו.

 

עוד מתברר, כי בקרב יהודים ישנה התנגדות גבוהה הרבה יותר (פי כ-2.5) מאשר בקרב ערבים להצגת פרסומות שתתבססנה על מידע שהקלידו בשאילתות חיפוש, או על תוכן הודעות הדואר האלקטרונית שלהם.

 

דרור סיכם: "כדי להתמודד עם סוגיית הפרטיות ברשת, יש צורך במודעות ושיתוף פעולה מצד כל הגורמים: החברות המסחריות, שצריכות להקפיד על מדיניות שקופה וברורה, המחוקק, שצריך להסדיר את התחום ולדאוג לאכיפה והגולשים, שצריכים להיות אקטיביים ונחושים בהגנה על פרטיותם".

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by