ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
תאווה למעיים  

תאווה למעיים

 
 
דורון פרידמן

תמיד דופקים את השכירים. Soldier Of fortune הוא יהלום נוצץ של אלימות משכרת, אבל לא מציע שום סיפוק רוחני

 
 
 
 
 
 
 
 
 
SOF מנסה להכניס את השחקן לנעליו של שכיר-חרב אמיתי
 SOF מנסה להכניס את השחקן לנעליו של שכיר-חרב אמיתי   
אחד הלהיטים הפוטנציאליים הגדולים ביותר ששוחררו בארץ בתקופת חג הפסח הוא Soldier Of Fortune, משחק ה- FPS (פעולה מזווית ראיה ראשונית) האלים והמדובר של חברת Raven, שהחליטה לנטוש את עולם הפנטזיה בו היא חיה עד היום (HEXEN, HERETIC) לטובת עולם מעט יותר מציאותי: עולמם האלים והמדמם של שכירי החרב. בניגוד למטח משחקי ה- FPS האחרון שנחת עלינו (QUAKE 3, UNREAL TOURNAMENT), SOF אינו מיועד למשחקי זירה רבי משתתפים, אלא פותח בעיקר עבור משחק-יחיד מבוסס עלילה, בדומה ל-HALF LIFE. המשחק אף מבוסס על מנוע QUAKE 2 העתיק, ולא על מנוע QUAKE 3 החדש. כידוע, RAVEN ו-ID SOFTWARE הן ידידות וותיקות, ורוב משחקיה של RAVEN בוססו על מנועי QUAKE, DOOM השונים. העובדה שחברת ACTIVISION אחראית על שיווק שתי החברות המצליחות רק תורמת לשיתוף הפעולה.

SOF מנסה להכניס את השחקן לנעליו של שכיר-חרב אמיתי, ולזרוק אותו הישר לתוך 31 שלבים שורצי טרוריסטים רשעים ברחבי העולם. כדי להעלות את רמת האותנטיות למקסימום, שיתפה החברה פעולה עם מגזין שכירי-חרב אמיתי, מגזין הנושא את שם המשחק. בנוסף, שכרה RAVEN את ג`ון מאלינס, שכיר-חרב בשר ודם, כיועץ מקצועי שאמור היה לתרום לפיתוח המשחק. השחקן אף מגלם את דמותו של מאלינס במשחק.
 
אחד המשחקים האלימים ביותר אי פעם
 אחד המשחקים האלימים ביותר אי פעם   
האלמנט העיקרי שהכניס את SOF לתודעת הקהל חודשים לפני שחרורו, הוא רמת האלימות הגבוהה, הקיצונית, ויש שיגידו אף הברוטלית, שהמשחק מפגין. לא עוד ביתורים הומוריסטיים נוסח Mortal Kombat. לא עוד דריסה מטורפת וחסרת מעצורים של עוברי אורח תמימים נוסח Carmaggedon ו- GTA. ב- SOF, האלימות מציאותית, מדממת, קשה ואולי אף מוגזמת.

אין ספק ש- SOF הוא המשחק האלים ביותר שראיתי: איברים נתלשים ומתעופפים באוויר, דם ומעיים נשפכים כמו שמפניה אחרי זכיה בגביע אירופה (אולי בשנה הבאה), וראשים מתפצפצים כמו זיקוקים ביום העצמאות. RAVEN שילבה במשחק מנגנון כיוון יעיל ומתוחכם, והדמויות נפגעות בדיוק היכן שכיוונתם אליהן, ומגיבות בהתאם: פצעתם מישהו ברגל? הוא יצלע ו"ירקוד" על רגלו הבריאה. חיררתם למישהו את הבטן עם כלי נשק רב עוצמה? איבריו הפנימיים יקפצו החוצה לומר שלום. צלפתם למישהו בול בצוואר? שפריץ אדיר של דם יבקע מתוכו, ושלום על ישראל. פיצצתם למישהו את הראש? אין יותר ראש.
 
תנו לנו בני אדם לכסח
 תנו לנו בני אדם לכסח   
אין ספק שמנגנון הכיוון והפגיעה, GHOUL שמו, הוא המנגנון הטוב והיעיל ביותר שנראה במשחק FPS כלשהו. RAVEN היא אחת החברות הראשונות שהבינו שאנחנו לא רוצים להילחם בחייזרים, רובוטים, מפלצות וחיות טרף למיניהן. תנו לנו בני-אדם, מכל הסוגים ומכל הצבעים, וכבר נצליח להתמודד מולם. זוכרים את הבאסה היחסית של סוף HALF LIFE? זוכרים את החייזרים הרבים, שפשוט לא הלכו הביתה (אולי מפני שהם כבר היו בבית), כשכל מה שרצינו זה עוד כמה חיילי קומנדו לכסח? SOF נותן לנו חיילי קומנדו (וגם מספר לא מבוטל של לוחמי גרילה, פאנקיסטים, נינג`ות, חברי יאקוזה, ניאו-נאצים, חיילים עיראקים ואפילו כמה רוטווילרים) לכל אורך הדרך.

ההשוואה בין SOF ל-HL מתבקשת. שניהם משחקי FPS המיועדים לשחקן יחיד ושניהם מתבססים על בדיוק אותו מנוע. החדש ביניהם שוחרר כשנתיים אחרי הישן, וזוהי מפלתו העיקרית. למרות שהגרפיקה טובה (אך רחוקה שנות אור מ- UT ו- Q3), השליטה קווייקית טיפוסית והקרבות אינטנסיביים למדי, מנוע ה-QUAKE 2 כבר לא מה שהוא היה פעם, וזה לא סוד. המשחק פשוט אינו עומד בקנה מידה הגרפי של מקביליו המתקדמים.

 
 

מבחינת עלילתית ואינטראקטיבית, HL עדיין שומר על הכתר. SOF הוא משחק יריות ופיצוצים נטו, לעלילה אין חשיבות ממשית (כל משימה מתרחשת במדינה אחרת, כאשר הקרב הבלתי-נמנע נגד ה"בוס הגדול" מסיים את המשחק) והיא בוודאי לא משאירה את השחקן במתח, בניגוד ליצירת המופת של VALVE. כתוצאה משתי סיבות אלה, המשחק לא ממש את הפוטנציאל שלו. אם הוא היה יוצא לפני שנה וחצי, הכל היה נראה אחרת. כיום, למרות שמדובר במשחק מהנה ובהחלט לא רע, אין לו מה להציע מול כרישי הז`אנר, מלבד כמויות מסחריות של דם ואיברי גוף מעופפים.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by