ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
פרסומות בעידן השיעתוק הפוסט-מודרני 
 
 
דנה רוטשילד

הברקה: בפרסומת החדשה של iTunes יככבו ילדים ש-RIAA תבעה על החלפת קבצים לא חוקית; ידגמנו את שיתוף הפעולה בין אפל לפפסי קולה להגרלת שירים להורדה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
העולם הפוסט-תעשייתי עושה לנו קונצים לרוב. למעשה, זה לא "העולם", אלא אנשי הפרסום – הם אלה השולטים בכל הייצוגים והמסרים שמחדירים לראש שלנו בשלטי חוצות, ג'ינגלים מדבקים ותשדירי פרסומת.

לא שאנחנו מתלוננים – ההיפך. לפעמים זה יכול להיות די מצחיק. היום למשל, תשודר פרסומת של אפל במהלך שידור הסופרבול בארצות הברית – אירוע שזוכה לרייטינג מטורף, משהו כמו 90 מיליון צופים. הפרסומת, שעלתה לתאגיד הענק 2 מיליון דולר, תיתן את אות הפתיחה לקמפיין משותף בין iTunes לתאגיד ענק ורב זרועות נוסף: פפסי קולה.
 
 
בתשדיר יככבו כ-20 ילדים שאינם ילדי סלבריטאים או כשרונות צעירים למיניהם – אלא נתבעי RIAA. כן, כן, ילדים שהורשעו בהחלפת קבצים לא חוקית יככבו בפרסומת לשירות הורדת השירים בתשלום, iTunes, שבה הם ידגמנו יאוש ואומללות – בדיוק מהסוג שפוקד את אלה שמקבלים את אחד ממאות צווי הזימון של RIAA. כך מדווח ב-Silicon.com.

ברג'יסטר דווח כי בפרסומת מסתכלים הילדים למצלמה ונראים מפוחדים כשהכותרות הבאות מופיעות בזו אחר זו: "INCRIMINATED", "ACCUSED", "BUSTED", "CHARGED", וברקע השיר "I Fought The Law And The Law Won" של הקלאש, במייק אובר של Green Day, להקת פופ-פאנק שלשתי דקות ב-1997 היתה הדבר הטוב הבא.

הפרסומת היא אות הפתיחה בקמפיין משותף של פפסי קולה ו-iTunes שבמהלכו יוכלו צרכני פפסי קולה לזכות בשירים חינם דרך שירות ההורדות של אפל. במבצע יהיו 100 מיליון בקבוקים ופחיות שיזכו – בסך הכול שליש מהבקבוקים הצפויים להימכר במהלך המבצע.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by