ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
על נהרות הירושימה 
 
 היי בובה, מותק, בואי נלקוד   
 
הילה בקמן

פעם היתה יפן תרבות עתיקה וכבדת ראש. אבל שתי פצצות אטום וכיבוש אמריקני הפכו אותה למטורפת שבאומות תבל. הנה כמה דוגמאות לטירוף המופלא של ארץ השמש העולה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
ילד קטן, איש שמן ומלווה
 ילד קטן, איש שמן ומלווה   
לא הייתי ביפן מימי, אבל די היה במפגשים אקראיים והזויים עם התרבות היפנית, אגב שיטוטי ברשת, כדי להכניס אותי לשוק תרבותי.

כן, כולנו רקמה אנושית אחת, כולנו מצויידים באותו מפרט ביולוגי ומנעד רגשי, אבל העובדה היא, שעיניים זרות לא יכולות שלא להיפקח בתימהון נוכח שלל התופעות הסהרוריות שהצמיח האורבניזם היפני.

אז היכונו לערוך היכרות שומטת לסתות עם כל המוזר, המעניין, היפה והמבעית היפני הזה.

לפני הכל, הזינו עיניכם ביומנו של אמריקני בעל עין רעבה ועירנית לאבסורד המתגורר ביפן, ובו הוא מתעד את התנהלותו היומיומית, שזורת מפגני הביזאר, ובתמונות מרחובות יפן שטופי הטרנדיות. רק טבעי שקצב הטרנדים הסחרחר יגבה גם קורבנות מניפי גבה או שתיים.
 
מיכל, חצי מיכל, שטיפה אחת קלה
 מיכל, חצי מיכל, שטיפה אחת קלה   
ביפן קיימת תרבות צריכה מפותחת, שלא לומר מבהילה. תופעה זו נותנת אותותיה בסכומי העתק שהם מוציאים על פרסומות בכיכובם של כוכבי הוליווד, אבל מגולמת באופן הכי מובהק בכמות היסטרית של מכונות מכירה. ההשערה היא כי ישנן 5.6 מיליון מכונות מכירה ביפן, כלומר, מכונה אחת על כל 20 איש, המציעות מגוון של מוצרים, החל מסיגריות ומוצרי מזון, דרך ניירות טואלט וביטוחי טיסה, ועד תחתונים משומשים של תלמידות בית ספר, שהסנפתם היא סטייה יפנית רווחת - עניין מטריד כשלעצמו, ומטריד אף יותר, בהתחשב בהרגלי ההיגינה המפוקפקים של הנערה היפנית המצויה.
 
בטוקיו יש טלוויזיה מחורפנת
 בטוקיו יש טלוויזיה מחורפנת   
זאת בהחלט לא הסטייה האקסקלוסיבית-יפנית היחידה. קיימת קשת רחבה ויצירתית של פורנו יפני, הכוללת ז'אנרים ותתי ז'אנרים של העדפות מיניות המגיעות לנימי נימיו של מחוזות הקינק. להלן מילון הסטיות החלקי.

היפנים מאוד אוהבים טלוויזיה, אם אפשר, נמוכה. הטלוויזיה היפנית משדרת תוכניות שלא היו שורדות את חרב הצנזורה בשום מקום אחר. הודות לרשת, אפשר לזכות לטעימה, ועוד אחת קטנה.

 
 
למרות סגידתם לכל מה שאמריקני, היפנים מתקשים לאמץ את השפה האנגלית התקנית. הדיאלקט האנגלי-יפני, המקדש לא את השפה אלא את אומנות שיבושה, קרוי Engrish, (על שום נטייתם להחליף את ה- L ב- R) ומופיע על גבי מודעות פרסומת ומוצרים. כאן תעבירו דקות ארוכות של הנאה מהאנגריש המצחיק הזה.

ובכל זאת, ההשפעות האמריקניות המסיביות על יפן לא הצליחו למחוק את המסורת האסתטית בת אלפי השנים. עקרונות האסתטיקה היפנית - הרמוניה, פשטות, דיוק והסתרה - מגולמים במקבץ הסרטונים היפהפיים האלה, המשלבים בין תנועה לקומפוזיציה בצורה מהפנטת.

ונסיים בשיר, על בסיס שתי ילדות חמודות וקריוקי.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by