ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
רוני סופרסטאר נגד עופר שכטר 
 
 ומתנהג כמו איזה סתם-אתר   
 
רומי יצחקי

למה בנתה דווקא אורנג' את האתר של הכוכבנית הצעירה? מה בעצם מנסים למכור לנו מאחורי הפנים של הסופרסטארית הכי נדחפת בתעשייה?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
העולם הסלולרי משנה כיוון. אם עד עכשיו שימש המכשיר הסלולרי כטלפון נייד בלבד, כולם השתמשו במכשיר באותה דרך (כלומר, פשוט דיברו), ומה שהיה חשוב לחברת סלולר זה להשיג כמה שיותר לקוחות, הרי שעכשיו, כשהמכשירים והתשתיות משוכללים הרבה יותר, יכולות החברות להתמקד בהוצאת סכום כסף גדול יותר מכל מנוי.

איך עושים את זה? מתוכן, כמובן. רינגטונים, שומרי מסך, MMSים, שאלונים, משחקים, סדרות קומיקס. באסיה כבר הפכו ההכנסות מתוכן לחלק הארי של הכנסות החברות הסלולריות.

אז רגע, איך זה קשור לרוני?

לפני הכל, זה קשור ל-Esc ולסלקום. שני המותגים האלה, שסיפקו תוכן סלולרי אטרקטיבי הרבה אחרי שאורנג' הגיעה עם ה-obox שלה, הצליחו איכשהו למכור יותר תוכן מהחלוצה הכתומה. איך הן עשו את זה? על ידי פנייה לצעירים. Esc של פלאפון הביאה את המפלצות וגיל קופטש, סלקום הביאה את הפרסומות המצחיקות להפליא עם עופר שכטר. רק אורנג' נתקעה עם תדמית מבוגרת, שלא מתאימה לעידן התוכן החדש.

אז מה עושים? כמו חברת נייקי לפניה, שלימדה את ארה"ב כמה שיעורים טובים במיתוג ולקחה תחת חסותה את עולם הספורט, אורנג' פורשת כנף סביב עולם הבידור, בתקווה לגעת דרכם בצרכנים הצעירים. צעד אחר צעד, משתמשת אורנג' בחוקי המיתוג שהוכיחו את עצמם בחו"ל כדי לבסס את עצמה בקרב הקהל הישראלי.
 
 
בואו נכנס ביחד לאתר של רוני דואני. לכאורה, נערה צעירה שהיא בקושי זמרת, כל מה שיש לה להציג זה שיר אחד או שניים. מה הסיכויים שזה יכול להחזיק אתר שלם? סקירה מהירה תראה שבעולם של אורנג' זה לא משנה. האתר מציג את רוני לפחות כמו עוד מדונה, עם מילות שירים, גלריית תמונות, וידיאו קליפ (מה, רק אחד?), ראיון שאלות ותשובות (בריטני או כריסטינה, שואלים אותה שם כדי להבהיר באיזה ליגה רוני משחקת), ופורום מיוחד שבו אפשר לדבר עליה כל היום.

משום מקום, אורנג' בונה לנו כוכבת. היא לוקחת חסות על רוני ומציגה אותה לעולם כלהיט עולה, וגם משתמשת בזוהר שלה לקידום מכירות. אין למותג ערך בפני עצמו אם אי אפשר להשתמש בו, ואורנג' יוצרת עולם שבו הדברים היחידים שניתן לצרוך הם כאלו שאפשר להשתמש בהם במכשיר הסלולרי. אין דבר כזה תמונה, יש רקע לפלאלפון. שיר הוא רק משהו שאפשר להפוך לרינגטון. לצד כל פריט שמייחצן את רוני דואני, מופיע השלב הבא בשרשרת המזון: הפוך את רוני לטפט שלך, שים את רוני כשומר מסך, השמע את רוני כשמצלצל המכשיר שלך, והיה גם אתה רוני במשחק הסלולרי המיוחד. המציאות היא רק חומר הגלם לעולם הכתום-שחור.

האתר של רוני מצטרף לשורה ארוכה של אתרים שהקימה אורנג' תחת האתר הרשמי של החברה, מאביב גפן, דרך המורדים ומטריקס, ועד המופע האווירי של דה לה גווארדה שהגיע לארץ. אורנג' מקדמת שירותי תוכן, והיא רוצה למתג את עולם הבידור באמצעות חסות על מופעי בידור, קולנוע ומוסיקה. היא מקימה אתר לכל אירוע תרבותי שהיא יכולה לשים עליו את היד, מתוך תקווה לגזור קופונים, כספיים ומותגיים.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by