ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
כך מרוקנות חברות הסלולר את הכיסים שלנו 
 
 
אורן הוברמן

הורים יקרים: כמה עולים הרינגטונים, המשחקים והאייקונים שהילדים שלכם מורידים בלי מחשבה? הרבה יותר ממה שחשבתם. ועוד ב"דוברמן": איך להשתמש באימייל כדי לדאוג שלא יעבדו עליכם

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אורי קנה מדפסת משולבת דרך האתר שופסטר וחיכה בסבלנות.

חלפו להם 14 ימי ההמתנה בהם מחויבת החברה להעביר את המוצר – ואין מוצר. התקשר אורי לשופסטר וביקש לדעת מתי המדפסת החדשה שלו מתכוונת להגיע. משופסטר נאמר לו כי העניין בבדיקה, וכי ישנה בעיה עם pc2go, החברה המספקת, הנמצאת כרגע בבירור.

אורי, שחיכה כבר שבועיים ויום, החליט לא להתייאש ולהמתין עוד קצת. שבועיים נוספים חלפו להם, ואין מדפסת. בחיוב האשראי מאידך, מופיע חיוב מלא על המוצר. בכל הנוגע לגבייה, מסתבר, אין לחברת Pc2go כל בעיה.

עם קבלת הודעת החיוב התקשר אורי לחברת שופסטר וביקש לבטל את הקנייה לאלתר (ובצדק). בשופסטר הסכימו מייד לבטל את העסקה והעניין נסגר, לכאורה.

חודש מאוחר יותר מגיע חשבון האשראי החודשי של אורי ועליו בולט בהעדרו הזיכוי על המדפסת שלא הגיעה. התקשר שוב לשופסטר, שהתנצלו והודיעו לו כי "יש בעיה עם הספק ואנחנו מטפלים בזה". אורי לא נשבר, שלח אימייל נזעם לחברת שופסטר ו- Pc2go וביקש אחת ולתמיד כי יחזירו לו את כספו. למכתב ששלח, הוסיף את כתובת המייל של ה"דוברמן" ל-CC.

הרמנו טלפון לאנטון לוקיאנוב, סמנכ"ל חברת שופסטר.

מה קרה כאן?
"אני מכיר את המקרה אישית, אני מסכים איתך שזה חמור ואנחנו עם הלקוח לגמרי בכל הטענות שלו. מה שהיה פה זה מוגזם לגמרי, אבל זה לא תלוי בנו. פנינו לספק המוצר, pc2go, והם אמרו לנו שהמוצר נשלח, ואח"כ שיש בעיות איתו. לנו כבר נמאס להתעסק עם הבעיות של הספקית הזאת ותוכל לראות שהחל ממחר אנחנו גם לא מוכרים מוצרים שלהם".

מנכ"ל חברת Pc2go, דוד ברעם, מסר לנו כי למרות הטענות "המוצר נשלח מהחברה והתקבל ביעדו" וכי הוא אינו מעוניין להתעסק יותר בנושא, או "בכל הקשור לחברת 'שופסטר' ולשקריה".

לאור פנייתנו החוזרת לשופסטר נמסרה מהחברה ההודעה הבאה:
"העיכוב בשליחת המוצר נובע מכך שהמוצר נשלח ללקוח אך מסיבה כל שהיא לא הגיע ליעדו. עד שיתברר העניין, ועל מנת למנוע עיכוב נוסף, שופסטר תספק את המוצר ללקוח באמצעות מפיץ אחר או תזכה אותו/תפצה אותו במידה ולא יהיה מעוניין במוצר. שופסטר ניצבת לצד לקוחות האתר ודואגת לבדוק בתדירות גבוהה את רמת שירות הלקוחות של הספקים באתר ומתנצלת על העיכוב במקרה זה".

השורה התחתונה

המקרה הנ"ל הוא דוגמה קלאסית לקצר בין הספקים לחברות המסחר בו הלקוח נופל בין הכיסאות. אם המוצר הגיע אליכם כמו שצריך וחוייבתם בדיוק כפי שהייתם אמורים, מזלכם. בכל מקרה אחר, תאלצו לעיתים קרובות להיות שחקים פעילים ב"פינג-פונג העברת אחריות" בהן לוקות כמעט כל חברות המסחר ברשת הישראלית. הבעיה הגדולה במשחק זה, הוא שהוא מתנהל על חשבון זמנכם, סבלונתכם וחשבון הבנק והטלפון שלכם.

חברות רבות מרשות לעצמן להתייחס ללקוחותיהם כאל "הלקוח הקטן וחסר הישע", זה שאפשר לתת לו לחכות, להעביר אותו מטלפון לטלפון או להתעלם ממנו כליל לאחר ששילם את כספו. ללקוח לעיתים נדמה כי אין אל מי לפנות: חנות האינטרנט מאשימה את הספקית והספקית מפנה אותו בחזרה לחנות. את זה בדיוק, אתם יכולים לשנות.

והנה איך: נעשה לכם עוול? שלחו מייל לחברה האחראית ושימו את ה"דוברמן" (או כל גוף צרכני אחר: המועצה לצרכנות, מדור צרכנות-הרשת של ynet, "הקו החם") ב-CC. החברה תתייחס אליכם אחרת. גם זה לא עוזר? תנו לנו לעשות את הטלפונים.
 

לגזור ולשמור

 
הגלישה באמצעות המכשיר הסלולארי הפכה בשנתיים האחרונות לפשוטה להחריד. כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ על כפתור אחד בכל אחד מהמכשירים החדשים, ועולם שלם של תכנים יוצע לכם (ובאגורות בודדות, לכאורה). מרשתות ה-WAP של כל החברות תוכלו לקרוא תכנים שונים וגם להוריד בנקל צילצולים, תמונות, אנימציות, משחקים, שומרי-מסך ואייקונים. עם זאת, כדאי שתדעו שהשירותים הללו רחוקים מלהיות בחינם. יותר מזה, החברות הסלולריות מעדכנות אחת לתקופה את תעריפי השירותים הללו, ובסכומים משמעותיים. הודעות על כך, מאידך, לא תקבלו בחוברות המפוארות שאתם מקבלים מדי פעם בדואר. הם בד"כ יופיעו רק בתחתית עמוד ההורדה עצמו (או באגף חבוי באתר החברה).

לפיכך, הנה לכם רשימה מעודכנת של מחירי השירותים המיוחדים כולם ובכל החברות.
סיפרו לכם שמדובר באגורות בודדות? הנה לכם חשבון קצר: אם תורידו באותו החודש 6 רינגטונים חדשים (צלצולים), 2 שומרי מסך, 5 משחקי ג'אווה, שני אייקונים ותשלחו 4 הודעות מולטימדיה (MMS) תגיעו לסכום כולל של בערך 68 שקלים באורנג', 60 שקלים בסלקום ו-72 שקלים בפלאפון. להדפיס, לשמור ולחשוב פעמיים לפני שאתם קונים לכם צלצול מעפן במחיר של שיר ב-NMC.
 
מקור הנתונים: החברות הסלולריות.

הערות:
תעריפי אורנג' נכונים ללקוחות רגילים של אורנג' בלבד (לא כולל ביגטוק), ללא חבילות מיוחדות.
זמן אוויר פלאפון נמדד על פי נפח ההורדה ויורד ככל שהשימוש עולה. בהערכה ממוצעת. המחיר זהה לתעריף הגלישה לדקה של החברות האחרות.

חשוב לזכור! כשאתם מורידים משהו מהרשת הסלולרית אתם משלמים פעמיים – פעם אחת על זמן האוויר (הזמן שאתם מחוברים לרשת) ופעם שניה על התוכן המורד (צלצולים, תמונות וכו').
 
 

ככה תשיגו אותנו

דפקו אתכם? תנו לנו להפוך שולחנות!
דוא"ל: doberman_report@nana.co.il (נא לצרף שם ומספר טלפון).
פקס: 03-6494645 (לידי "דוברמן").

להצטרפות לרשימת הדיוור של הדוברמן, שילחו לנו מייל עם המילה REPORT.

גילוי נאות: דוברמן מתפרסם בפורטל נענע הנמצא בבעלות חברת נטוויז'ן. עם זאת, הוא נטול פניות לחלוטין.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by