ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
מזל טוב - בקרוב תשלם יותר! 

מזל טוב - בקרוב תשלם יותר!

 
 
אורי ברייטמן

שיטת התעריפים החדשה של בזק תגדיל את חשבונות הטלפון שלנו. גם הגולשים ייפגעו. הסיבה המרכזית: חוסר מודעות של הצרכנים. בזק חוגגת על הבורות שלנו כל הדרך אל הבנק

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אנשי השיווק של בזק ממש לא רוצים שתקראו את הכתבה הזאת. מבחינתם, כל אזכור תקשורתי של שיטת התעריפים החדשה (והסחטנית) שלהם רק פוגע בהכנסות השוטפות ובתדמית החדשה שהם מנסים לשווק לנו, הצרכנים הרדומים.

מדובר במהלך הפוגע במליוני לקוחות, דווקא בתקופה שבה חברות תקשורת נושכות זו את זו בצוואר כדי להוזיל מחירים בשוק תחרותי במיוחד. על רקע המהפיכות הצרכניות המתחוללות בתחום, צורמים התעריפים החדשים במיוחד.

מכירים ספקי אינטרנט? הם מתכתשים לאחרונה על תעריפי גלישה של פחות מדולר ליום. מכירים סלולרי? הם מוכנים לתת לכם מכשיר בחינם, תוך סבסוד כבד. זוכרים חברות לשיחות בינלאומיות? הן הצליחו להפוך שיחה של 10 דקות לארה"ב לזולה יותר מפלאפל. ובזק? הם מעוניינים להוסיף `אפס` לחשבון הטלפון שלכם.
 
 
רעננו את הזיכרון שלכם: זוכרים את התקופה בה, החל מהשער 22:00 בכל ערב, הפכה שיחה מקומית לבלתי-מוגבלת בתשלום? היו זמנים. היינו יכולים לשוחח ולגלוש ללא הפסקה כל הלילה. מאז השתנו התעריפים פעמיים - ומעתה, תשלמו על כל שעה 90 אגורות. כל זה, כדברי בזק, כדי "לפשט את החיוב ולשפר את השירות עבורכם".

מעבר לים, במדינה מתוקנת שלא נזכיר את שמה, חיים אלפי אמריקנים המחוברים לאינטרנט במשך 24 שעות ביממה , שבעה ימים בשבוע - ומשלמים על כך בסוף החודש 0 סנט לחברת הטלפונים בה הם מנויים. כן, אפס סנט.

תשאלו את הדוד מניו-יורק: שיחות מקומיות הן מצרך חינם בחלק מחברות הטלפוניה בארה"ב. רק צריך לשלם דמי-מנוי קבועים (כשלושים דולר לחודש בחברת Bellsouth הידועה, לא רחוק מ`דמי האחזקה` הדו-חודשיים של בזק) - ואתם חופשיים לגלוש ולדבר עד אין-סוף. את הכסף עושות החברות מהשיחות הבין-עירוניות והטרנס-אטלנטיות.

בזק מנסה למכור לגולשים כי היא `הולכת לקראתם`. האמת היא שבזק, מזה זמן רב, מתחמקת מהגולשים בוירטואוזיות, אלא שבשיטת התעריפים החדשה מעבירה בזק הילוך אחד למטה. במקום לשלם המון - תשלמו הרבה. למרות זאת - רוב הגולשים ישלמו יותר. למה?

הסיבה היא פשוטה, אך כואבת. רוב הגולשים כלל לא מודעים למבחר ההנחות שמציעה בזק בשקט-בשקט (גלישה חופשית, הנחות בשעות הערב או לשלושה מספרים נבחרים וכו`). לבזק אין אינטרס ליצור מודעות ותעלה עם הקמפיין רק בעוד חודש, אם בכלל. היא רוצה ללכת `עם` ולהרגיש `בלי`.

העיקרון המוביל של השיטה החדשה הוא "להיות כמו הסלולרי". עד עתה, לדוגמה, מי שדיבר 10 דקות בשעות היום שילם 50 אגורות בלבד. בשיטה החדשה - בזק תרוויח על כל דקה תשע אגורות. לא רק זה - אלא שמחיר המינימום (עשרים ושלוש אגורות לכל שיחה, גם שיחה של 10 שניות) מבטיח שתפסידו בכל מקרה.
 
הכל עניין של סדר עדיפויות. הנה דוגמה.

לא מזמן יצאה בזק בקמפיין ענק כדי לפרסם את טכנולוגיית ADSL המאפשרת להעביר נתונים במהירות גבוהה על גבי קווי התקשורת הקיימים. הרבה מיליארדי ביטים יזרמו במודמים שלנו לפני שזה יקרה, אבל גם כשיגיע יום הדין - רוב צרכני בזק לא יושפעו מהטכנולוגיה החדשה, מהסיבה הפשוטה שרוב אזרחי ישראל אינם משתמשים באינטרנט, והשאר ימצאו אותה יקרה מדי עבורם. חברת בל סאות` האמריקנית מציעה ADSL במחיר חודשי של 50 דולר. לא זול.

אבל כל זה לא מעניין את בזק, שהחליטה ששיטת התעריפים החדשה לא זקוקה לפרסום. כי מי בכלל מדבר היום בטלפון? רובנו משתמשים עדיין בשיטת הצעקות הישנה והנוחה, מדליקים מדורות על הרים גבוהים או סתם מעלים שליחים על סוסים ומקווים לטוב. שיחות טלפון מקומיות? מי בכלל מתעסק בזה? הטלגרף עושה את העבודה בקלות וביעילות.

צרכני מונופול התקשורת הישראלי, כמו בני-אדם רבים למודי סבל בהיסטוריה, צריכים לעשות רק דבר אחד: לזכור. לא לשכוח ולא לסלוח. למה? כי בבוא היום, כשתתממש האוטופיה הגדולה וייפתח שוק השיחות הפנים-ארצי לתחרות, יצוצו במוחנו זכרונות כואבים של עיצומים, הטעיות, עושק, סחבת ואטימות - ואז אולי נבחר לעבור לחברה אחרת, טובה יותר. אולי.

שיטת התעריפים החדשה של בזק
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by