ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
ישראל 2003: פחות עיתונים, יותר אינטרנט 
 
 
צבי טלית

מדגם TGI ישראל שהתפרסם אמש מצביע על כך שבשנה החולפת צרכו הישראלים פחות מדיה "ותיקה" (עיתונים ורדיו) ובילו הרבה יותר זמן מחוברים לרשת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הציבור הישראלי צרך בשנת 2003 יותר אינטרנט מבשנה שקדמה לה, דבר שכפי שמצביעים המספרים, בא על חשבון צריכת המדיה ה"ותיקה". כך עולה מנתוני סקר TGI בוגרים לשנת 2003, שפרסמה אמש (ג')חברת "מחקרי סינגל סורס ישראל בע"מ – TGI ישראל" מקבוצת "טלסקר".

ממצאי הסקר החדש לשנת 2003 מצביעים על מספר מגמות בצריכת המידע של הציבור הישראלי, אשר הקדיש השנה פחות זמן לקריאת עיתונים והאזנה לרדיו וגלש יותר באינטרנט:
 
 
המשך ירידה במספר דקות הקריאה בעיתונים יומיים מכ-32.5 דקות ביום ממוצע ב-2002 ל-כ31 דקות ב-2003 (שנת 2000 = 36 דקות).

המשך ירידה במספר דקות ההאזנה לרדיו ביום חול ממוצע מכ-132 דקות ביום ב-2002 לכ-127 דקות ב-2003 (שנת 2000= 139.5 דקות).

המשך מגמת הירידה תוך ירידה דרמטית השנה בשיעור קוראי עיתונים בסוף שבוע מ81.7% ב- 2002 ל- ל73.3% ב- 2003 (84.6% ב- 2000).

ירידה בשעור הקוראים 2 או יותר עיתוני סוף שבוע מכ-26% ב-2002 לכ-21.5% ב-2003.

עלייה בשעות הגלישה באינטרנט מהבית בשבוע ממוצע מכ-113 דקות ב-2002 לכ- 137 דקות ב-2003 (שנת 2000 = כ-100 דקות).
 
מחברי הסקר מדגישים כי בנוסף למצב הכלכלי, אשר בהחלט יכול להוות גורם מסביר לירידה בשיעור צריכת העיתונים המודפסים, יש לשים לב לעלייה בשיעורי הגלישה ולגידול בחדירת החיבור לאינטרנט באמצעות פס רחב ליותר בתים בישראל. נתונים אלה בהחלט יכולים להחשב כגורמים לירידה בהיקף צריכת המדיה ה"ותיקה" עיתונות ורדיו.

המדגם הנוכחי מבוסס על מדגם מייצג של 10,000 מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18+, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ- 3,541,000 נפש. סקר ™TGI נערך בישראל החל משנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-12 מאז השקתו. תוצאות המדגם מתפרסמות פעמיים בשנה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by